آفتاب

حبیبی: خواستار محاکمه دانه درشت‌های فتنه ۸۸ هستیم/ دشمنی‌ آمریکا ادامه دارد

حبیبی: خواستار محاکمه دانه درشت‌های فتنه ۸۸ هستیم/ دشمنی‌ آمریکا ادامه دارد

مهر نوشت:

محمدنبی حبیبی با اشاره به تدوام تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات به آمریکا گوشزد کند که مسئولیت شکست مذاکرات به عهده آنهاست.

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: تا سران فتنه مجازات نشوند و از موضع خود پایین نیایند غرب باز به تولید فتنه امیدوار است. لذا مردم به همین دلیل همچنان مجازات سران فتنه را به عنوان مطالبه انقلابی خود در دستور کار دارند.

حبیبی با گلایه از برخی شخصیت‌ها که پخش مستندات متقن صدا و سیما در ایام مرتبط با 9 دی را برنتابیدند، اظهار داشت: ما به سهم خود از رسانه ملی برای پاسداشت انقلاب و تحلیل مستند وقایع فتنه 88 تشکر می‌کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد اتاق فکر فتنه در داخل به خاطر خشم ملت ایران و نفرت از سران فتنه پنهانی کار می کنند اما در لندن و واشنگتن این اتاق آشکارا فعال است و مدام به تحریک و تحریض فتنه‌گران مشغولند. به همین دلیل مردم با رصد فتنه‌گران به سطح آگاهی و بصیرت خود افزودند و امسال بیش از سال گذشته در اجتماعات عظیم محکوم کردن سران فته شرکت کردند. ما خواستار محاکمه دانه درشت های فتنه 88 هستیم.

حبیبی همچنین در مورد اعلام 9 مورد تحریم جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: پس از توافق ژنو بارها آمریکائیها بر خلاف توافق تحریم‌های جدید وضع کردند، 9 مورد جدید هم علامت این است که آنها به هیچ توافقی پایبند نیستند.

وی افزود: اقدامات غیرمنطقی و غیرعقلایی آمریکا مبنی بر تداوم تحریم‌ها توافق ژنو را عملاً بصورت یک کاغذ بی اعتبار در آورده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای بیان داشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید در حفاظت از منافع ملت ایران در مذاکرات به آمریکا گوشزد کندکه مسئولیت شکست مذاکرات به عهده آمریکاست. ملت ایران به چیزی جز لغو همزمان همه تحریم‌ها، رضایت نخواهد داد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق رزمایش محمدرسول الله(ص) توسط ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: رزمایش محمد رسول الله(ص) در گستره بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع در آب و خاک، اقتدار ارتش جمهوری اسلامی رادر منظر جهانیان و منطقه قرار داد. این اقتدار و توانمندی می‌تواند استقرار صلح و امنیت در منطقه مهم خاورمیانه را تضمین کند.

وی افزود: برگزاری مقتدرانه این همایش نظامی نشان داد ملت ایران در پاسخ به تهدیدهای دشمن گزینه نظامی را همیشه بر روی میز دارد.

وی در مورد بازداشت روحانی بزرگوار و شجاع و مردمی، شیخ علی سلمان در بحرین اظهار داشت: دولت بحرین بیش از 4 سال است با مردم این کشور درگیر است. دستگیری، شکنجه و ضرب و شتم مردم در خیابانها زمینه‌ساز سقوط قطعی حکومت فعلی است.

وی افزود: اکنون از سراسر دنیا اعتراضات به حکام بحرین در مورد بازداشت شیخ علی سلمان گسترش یافته و مراجع عظام تقلید اعتراضات خود را بیان کرده‌اند. دولت بحرین نمی‌تواند در برابر موج عظیم اعتراضات دوام بیاورد.

حبیبی همچنین در مورد ویژگیهای بودجه سال 94 گفت: لازم است دولت پایه اصلی را در نگاه به منابع و مصارف موارد بودجه سال 94، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بگذارد. ما در سال‌های پس از انقلاب وارد یک مبارزه تمام عیار با آمریکا بوده ایم و به علت دشمنی‌های کینه‌‌توزانه استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا استمرار خواهد داشت.

وی افزود: با این خیزی که آمریکاییها در تشدید تحریم‌ها برداشتند معلوم است آنها به مذاکرات و نتایج آن پایبند نیستند. دولت و مجلس باید هوشیارانه برخورد کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تقدیر از مسئولان اقتصادی دولت تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان دولتی گفته‌اند اگر قیمت نفت به 30 دلار هم برسد می‌توانند مملکت را اداره کنند این نشان می‌دهد که مدیران اقتصادی کشور آماده برخورد با هر توطئه‌ای در این باب هستند.

وی افزود: ما باید سیاست صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهیم و در سال آینده با رونق تولید و خروج از رکود در جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت پیروز شویم.

حبیبی همچنین در مورد ماجرای تخلف برداشت 1/4 میلیارد دلاری دولت از صندوق ذخیره ارزی گفت: نهادهای نظارتی باید همواره آمادگی داشته باشند که تخلفی صورت نگیرد.

وی افزود: مجلس از طریق دیوان محاسبات باید پس از احراز تخلف با متخلفین برخورد کند.

حبیبی در مورد پیشنهادات حزب موتلفه اسلامی برای بودجه سال آینده خاطر نشان کرد: پیشنهادهای خود را سالهای گذشته مطرح کردیم. امسال هم ارایه خواهیم داد.

وی افزود: باید جلوی هرز رفت منابع در بودجه سال آینده و نیز از برخی منابع که مغفول واقع می‌شوند گرفته شود. به عنوان مثال در صدر بند الف تبصره 2 لایحه بودجه سال 94 منابع حاصل از گاز طبیعی فراموش شده است و فقط از نفت خام و میعانات گازی سخن به میان آمده است و یا در بند ب تبصره 2 سخن از واریز عواید حاصل از صادرات گاز به خزانه نیست. از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم به این نکات توجه نمایند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به تداوم این غفلت در هرز رفت منابع گفت: در بند الف تبصره 2 شرکت ملی نفت از پرداخت مالیات و سود سهام دولت معاف شده است. به چه دلیل بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت نباید مالیات دهد و یا سود سهام دولت را به خزانه پرداخت کند. نمایندگان مجلس در بررسی‌های دقیق‌تر می‌توانند منابع جدیدی را پیدا کنند و روی آن منابع در هزینه‌کرد ضروری حساب باز کنند.

 

45503

کد N658665

وبگردی