آفتاب

اذعان وزارت دفاع انگلیس به کشتار غیرنظامیان طی 8 سال جنگ در افغانستان

اذعان وزارت دفاع انگلیس به کشتار غیرنظامیان طی 8 سال جنگ در افغانستان

وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای آماری از 8 سال جنگ خود در افغانستان اذعان کرد که 186 غیرنظامی را به اشتباه به قتل رسانده و 4 هزار خانه افغانی‌ها را تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الیوم السابع، این آمار که با استناد به قانون افشای اطلاعات محرمانه در انگلیس منتشر شده، فاش می‌کند که بیشتر کشته شدگان غیرنظامی هستند و تعداد زیادی از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان هستند که یا به دلیل اشتباه در تبادل آتش با نیروهای طالبان کشته شده‌اند و یا در حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش انگلیس جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر این گزارش ده ها غیرنظامی افغان نیز به اشتباه و به این دلیل که نظامیان انگلیسی گمان می‌کردند که با خود سلاح حمل می‌کردند هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شدند. در این بیانیه آمده است که انگلیس به طور متوسط برای هر شهروند افغانی که به اشتباه کشته شده است 3 هزار پوند غرامت پرداخت کرده است که این مبلغ در مقایسه با شهروندان انگلیسی که به اشتباه کشته می‌شوند بسیار ناچیز است.

براساس این گزارش حملات اشتباهی نیروهای انگلیسی در این 8 سال همچنین به تخریب یا وارد آمدن آسیب جدی به 4 هزار خانه شهروندان افغان منجر شده است.

وزارت دفاع انگلیس از زمان ورود به افغانستان 4.2 میلیون پوند به عنوان غرامت برای واردآوردن آسیب به تاسیسات این کشور پرداخت کرده است و در مجموع 570 میلیون پوند نیز به عنوان غرامت به خانواده غیرنظامیان کشته شده داده است.

ارتش انگلیس همچنین 307 هزار پوند نیز به نزدیک به 200 غیرنظامی افغان پرداخت کرده است که به دلیل حملات انگلیس آسیب دیده‌اند. بنابراین گزارش بیشترین کشته‌های حملات اشتباهی نیروهای انگلیسی به سال‌های 2009 تا 2010 و 2010 تا 2011 برمی‌گردد و برای مثال تنها در یک حمله اشتباه نیروهای انگلیسی بیش از 40 شهروند غیرنظامی افغان کشته شدند.

انتهای پیام

کد N658607

وبگردی