آفتاب

نتانیاهو: نمی‌گذاریم پای سربازان ارتش اسرائیل به دادگاه کیفری کشیده شود

نتانیاهو: نمی‌گذاریم پای سربازان ارتش اسرائیل به دادگاه کیفری کشیده شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) متعهد شد تا تلاش‌های فلسطین را برای کشاندن سربازان و فرماندهان ارتش اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه خنثی کرده و از نظامیان اسرائیلی محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز نشست هفتگی کابینه در قدس گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین رویارویی با اسرائیل را انتخاب کرده و ما در مقابل آن‌ها دست روی دست نخواهیم گذاشت. آن‌هایی که باید در دادگاه کیفری بین‌المللی پاسخگو باشند رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین هستند که با حماس ائتلاف کرده‌اند.

وی افزود: ما با قاطعیت از سربازانمان دفاع خواهیم کرد. اجازه نمی‌دهیم پای سربازان و افسران ارتش اسرائیل به این دادگاه کشیده شود.

اسرائیل نگران است که با پذیرش فلسطین به عنوان یک دولت مستقل در نهادهای بین‌‎المللی، ایجاد کشور مستقل فلسطین مقبولیت جهانی بیشتری پیدا کند.

درخواست فلسطینی‌ها برای پیوستن به دادگاه بین‌المللی کیفری با وجود مخالفت اسرائیل و آمریکا روز جمعه، دوم ژانویه به این دیوان ارائه شد.

در صورت پذیرش این درخواست، فلسطینی‌ها می‌توانند اسرائیل را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در مناطق اشغالی تحت پیگرد قرار دهند.

پیش از این، دادگاه بین‌المللی کیفری، دولت فلسطین را به عنوان عضو ناظر پذیرفته بود.

تلاش فلسطینی‌ها برای پیوستن به این نهاد بین‌المللی در شرایطی صورت می‌گیرد که روز سه‌شنبه گذشته قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان برای تعیین ضرب‌الاجل خروج اسرائیلی‌ها از مناطق اشغالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای نیاورد.

انتهای پیام

کد N658559

وبگردی