آفتاب
زرگرپور خبر داد:

وام خرید موتور برقی به اصفهانی ها /روحانی به اصفهان سفر می کند

وام خرید موتور برقی به اصفهانی ها /روحانی به اصفهان سفر می کند

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: در اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها بدنبال جایگزینی موتورهای برقی بجای موتورهای فعلی هستیم که به دلیل گران قیمت بودن آن مقرر شده از طریق وام به بخشی از مردم کمک مالی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگر پور ظهر امروز در پاسخ به سوالات خبرنگاران اصفهان در نشست خبری خود اظهار داشت: طرح ساماندهی موتورسیکلت ها که در سال های گذشته به دنبال اجرایی کردن آن بودیم با این تفکر جزو دستورالعمل این نهاد قرار گرفت که تصور می‌رفت طی دو هفته بتوان وضعیت موتورسیکلت ها را ساماندهی کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به شش ماه است که پیگیر اجرای این طرح در سطح استان هستیم و هنوز هم در ابتدای راه قرار داریم.

استاندار اصفهان اعلام کرد: جلسات بسیاری با شهرداری، رئیس شورای شهر، رئیس پلیس اصفهان، استاندارد و صنعت گذاشته شد تا توانستیم زمینه های اجرای طرح مذکور را فراهم سازیم.

وی با اعلام اینکه به دنبال جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهای فعلی در سطح شهر هستیم، اضافه کرد: این نوع مدل موتورها ضمن اینکه سرعت کمی دارند نه آلودگی صوتی دارند و نه اینکه سبب آلودگی هوا می شوند.

زرگرپور با اظهار اینکه با ممنوعیت تردد موتورها در میدان امام اصفهان با وجودی که سال گذشته ۲۰ مورد فقره دزدی ثبت شده بود امسال این آمار به صفر رسیده است ، افزود: از بین ۱۶۰ قربانی تصادفات، ۸۰ نفر با موتورسیکلت و دو هزار و ۴۰۰ نفر زخمی شدند که تمام آنها در بخش های آی سی یو بیمارستان های اصفهان بستری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت بالای موتورهای برقی خارجی که هشت میلیون و پانصد هزار تومان است ، مدل ایرانی آن ساخته شده که قیمت آن حدود دو  میلیون و ۲۰۰ است که در ابتدا تمام ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله نیروی انتظامی و پستچی ها و همچنین پیک های موتوری باید اقدام به خرید این نوع موتورها کنند و پس از آن با اختصاص وام به افرادی که توان خرید ندارند ، عامه مردم را تشویق به خرید موتورهای برقی می کنیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: از آنجائیکه موتور امروز منبع درآمد و حتی تفریح بخشی از مردم فقیر و کم درآمد است بنابراین نمی توان در جمع آوری آن بر این افراد از اهرم فشار استفاده کرد بلکه باید از وسیله ای جایگزین برای آنها استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص استفاده از پساب های فاضلاب برای آبیاری صیفی و میوه جات، اعلام کرد: در حال حاضر فاضلاب های شرق اصفهان را ساماندهی کردیم و تمام پساب های این منطقه به داخل زاینده رود هدایت شده است.

زرگر پور در ارتباط با فاضلاب های دولت آباد گفت: پساب های فاضلاب اکثر نقاط شهر اصفهان را به حوضه آبریز زاینده رود وارد کردیم اما هنوز اقدامی در جهت فاضلاب های دولت آباد اصفهان انجام نگرفته است.

وی همچنین در ارتباط با بی کیفیت شدن نان ها به خاطر بد کیفیت بودن آردها گفت: روی نانوایی ها و افزایش قیمت نان بارزسی های مکرر انجام شده و در صورت مشاهده تخلف برخورد جدی با آنها می شود.

استاندار اصفهان در خصوص افزایش دوربین های نظارتی شهر اصفهان بیان داشت: با وجودی که سال گذشته از شهرداری اصفهان خواسته شد که تعداد دوربین های نظارتی را افزایش دهد اما هر بار با وعده دو ماه دیگر سال را به پایان رساند و تا این لحظه هنوز اقدامی در این حوزه انجام نداده است.

انتقال آب از شهری به حوضه آبریز زاینده رود از منظر فنی مهندسی غیرمنطقی است

زرگرپور با اعلام اینکه در لندن یک فرد وقتی از منزل خارج و به خانه خود بر می‌گردد ۱۲ بار در معرض دوربین های شهری قرار می گیرد، گفت: در شهر اصفهان نیاز به کار گذاشتن ۲۰۰ تا ۲۵۰ دوربین شهری است تا ضمن اجرای بهتر طرح ترافیک امنیت استان را نیز چند برابر کند.

وی اظهار داشت: در تهران به ندرت شاهدیم که یک موتورسوار کلاه ایمنی بر سرنداشته باشد و این در حالی است که در اصفهان به ندرت شاهدیم که یک موتور سوار کلاه ایمنی به سر داشته باشد و همین آمار تصادفات موتوری را در این شهر افزایش داده است.

استاندار اصفهان در خصوص عدم تعطیلی مهدکودک ها و مدارس در ایام آلودگی هوا گفت: در صورتی که شاخص آلودگی هوا ۲۰۰ آی کیو آی به بالا باشد لازم است که مهد کودک را تعطیل و در صورتی که ۳۰۰ به بالا باشد باید تعطیلی عمومی اعلام شود.

وی با اعلام اینکه امسال تنها در چند نقطه از استان شاخص آلودگی هوا بیش از  ۲۰۰ آی کیو آی شد، اظهار داشت: در شهر اصفهان آلودگی به این میزان نداشتیم که مجبور به تعطیلی شویم.

زرگر پور با اظهار اینکه در راستای کاهش آلودگی هوا از شهرداری اصفهان خواسته شد که تعداد اتوبوس های گاز سوز را به ۲۰۰ عدد برساند که تاکنون ۵۰ اتوبوس گاز سوز به ناوگان افزوده شده است، اعلام کرد: طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان ۲۴ ارگان را دخیل، بالاتر از ۶۰ پروژه در این طرح تعریف و بر ۳۸ محور بنا شده است.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه انتقال آب از شهری به حوضه آبریز زاینده رود و از این حوضه به شهر دیگر از منظر فنی مهندسی غیر منطقی است، ادامه داد: اینکه میلیاردها هزینه می کنند که آب را از شهری به حوضه آبریز زاینده رود انتقال دهند و دوباره میلیاردها هزینه می کنند که از این حوضه به شهر دیگر انتقال دهند ، معقولانه و منطقی نیست.

فراکسیون بندی شورای شهر اصفهان و ورود مجدد استاندار اصفهان

وی با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان هم اکنون به دو فراکسیون ده نفر و ۱۱ نفره تقسیم بندی و همین سبب اختلاف درونی آنها شده است، گفت: تاکنون جلساتی با هر دو فراکسیون و همچنین شهرداری گذاشته شد به گونه ای که هر سه گروه ملزم به رعایت قوانین شدند و آن هم خدمتگزاری به مردم است.

استاندار اصفهان بااعلام اینکه با تشدید اختلافات برای بار دیگر نیاز به ورود جدی به شورا و شهرداری است، بیان داشت: تا زمانی که اختلاف نظرها به یک رقابت سالم بینجامد مشکلی نیست اما این اختلاف ها بعضا با ورود رسانه ها و تیترهای آنچنانی آنها به اختلافات شدید مبدل می شود که آنها را از وظیفه اصلی خود دور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص و سوال از شهردار حق شورا است و باید شهرداری از آنها تبعیت کند.

رئیس جمهور به اصفهان سفر می کند؛ مقدمات سفر فراهم شده است

استاندار اصفهان گفت: سفر رئیس جمهور به اصفهان در دستور کار ایشان قرار گرفته است اما اینکه در چه مقطع زمانی به این استان سفر می کنند هنوز معلوم نیست.

وی با اشاره به سفر چند نفر از نیروهای رئیس جمهور به این استان و دریافت ریز طرح ها ، گفت: در حال حاضر مقدمات سفر دولت روحانی به اصفهان فراهم شده است.

کد N658433

وبگردی