آفتاب

تبعیض‌نژادی علیه کولی‌ها در فرانسه

تبعیض‌نژادی علیه کولی‌ها در فرانسه

شهردار منطقه‌ای در حومه پاریس اجازه نداد تا جسد یک نوزاد سه ماهه کولی در قبرستان محلی دفن شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لوکلا، شهردار محافظه‌کار شامپلا، در 23 کیلومتری جنوب پاریس مدعی شد به دلیل نبود قبر کافی در گورستان مجبور شده از دفن این کودک کولی امتناع کند اما منتقدان بر این باورند که تصمیم وی در امتناع از دفن جسد یک دختربچه سه ماهه کولی تنها اقدامی نژادپرستانه و تحریک‌آمیز علیه کولی‌هاست.

روزنامه لوپاریزین به نقل از این شهردار نوشته است: اولویت دفن در گورستان با کسانی است که مالیات محلی پرداخت می‌کنند.

این در حالی است که رئیس انجمن کمک به خانواده‌های کولی در منطقه گفت: این اقدام یک نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و بدنام کردن است.

این کودک در 26 دسامبر در بیمارستانی واقع در کوربیل- اسونه بستری شد و پس از آن به خاطر سندروم مرگ ناگهانی نوزادان درگذشت.

والدین این کودک پس از امتناع شهرداری شامپلا در دفن فرزندشان، جسد وی را در قبرستانی چند کیلومتر دورتر دفن کردند.

اکثر 20 هزار کولی فرانسوی در سازه‌های موقت و دسترسی اندک و بسیار محدود به تسهیلات رفاهی در شامپلا ساکن هستند و بدون آب یا برق زندگی می‌کنند.

کولی‌ها بومیانی که اعقابشان قرن‌ها پیش هندوستان را ترک کردند، با تبعیض روبه‌رو هستند و اغلب اوقات به ارتکاب جرایم متهم‌اند.

اتحادیه اروپا معتقد است که هم‌اکنون 10 تا 12 میلیون کولی در سراسر اروپا ساکنند و در بسیاری از کشورها با تبعیض، فقر شدید و دسترسی ناعادلانه به خدمات بهداشتی و آموزشی مواجه‌اند.

انتهای پیام

کد N658061

وبگردی