آفتاب

مسکو نسبت به قدم گذاشتن اوکراین در مسیر نازی‌ها هشدار داد

مسکو نسبت به قدم گذاشتن اوکراین در مسیر نازی‌ها هشدار داد

یکی از مقام‌های ارشد روسیه راهپیمایی با مشعل فروزان اوکراینی‌ها در بزرگداشت رهبر ضد شوروی این کشور در دوران جنگ دوم جهانی را تقبیح و اعلام کرد، کی‌یف در مسیر نازی‌ها قدم بر می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنستانتین دولگف، نماینده بخش حقوق بشر در وزارت امور خارجه روسیه در توییتر خود نوشت: راهپیمایی اوکراینی‌ها با مشعل فروزان تداوم قدم برداشتن آن‌ها در مسیر نازی‌هاست! و این روند در مرکز اروپای متمدن رخ می‌دهد.

دولگف به راهپیمایی هزاران نفری ساکنان کی‌یف در روز پنج شنبه و بزرگداشت صدو ششمین سالگرد تولد استفان باندرا، رهبر شبه نظامیان اوکراینی جنگ دوم جهانی اشاره کرد که هم علیه نازی‌ها و هم شوروی می‌جنگید اما گاهی اوقات با نیروهای نازی که به شوروی هجوم بردند همکاری داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باندرا را "همدست هیتلر" خوانده رسانه‌های روسیه نیز مکررا به افرادی که از کی‌یف در جریان درگیری اوکراین حمایت می‌کنند "حامیان باندرا" یا "باندرووستی" می‌گویند.

اما در اوکراین، مردم باندرا را قهرمان ملی می‌دانند که رژیم کمونیست را روی کار آورد. اظهارنظرهای دولگف در حالی مطرح شد که سرگئی لاوروف،‌وزیر امور خارجه روسیه به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح میان نمایندگان دو طرف درگیر اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپاست.

دولگف همچنین حمله راهپیمایان ملی‌گرای اوکراین به خبرنگاران روس در جریان این راهپیمایی را تقبیح کرد و گفت: چرا راهپیمایان اوکراینی به خبرنگاران روس که در حال انجام وظیفه‌اشان بودند حمله کردند؟

انتهای پیام

کد N657954

وبگردی