آفتاب

پزشکیان: بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز داریم

پزشکیان: بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز داریم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اتحاد با دعوا به وجود نمی‌آید» گفت که کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز دارد .

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اتحاد با دعوا به وجود نمی‌آید» گفت که کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز دارد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با تبریک هفته وحدت گفت: آرزو می‌کنم خدا ما را به وحدتی برساند که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

وی افزود: پیامی که این دین و این پیامبر (پیامبراسلام (ص)) به گوش جهانیان می‌رساند این است که بیایید همه ادیان زیر پرچم لااله الا الله و خدا دست به دست هم بدهید و به وحدت برسید؛ جز خدا کسی را عبادت نکنید برای او شریک قائل نشوید و انسان‌ها را در حد خدا ودر کنار خدا قرار ندهید.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دین ما همه ادیان الهی را به وحدت دعوت می‌کند اما امروز ما در کشور خودمان بیش از هر چیز دیگری به وحدت نیاز داریم. در هفته‌ای که گذشت صدا و سیما و سیستم تبلیغاتی ما در رابطه با 9 دی و برنامه‌هایی که اتفاق افتاده بود پیام‌های مختلفی را صبح و ظهر و شب به گوش مردم رساند و نهایت قضیه این بود که موسوی و کروبی عامل تمام بدبختی‌ها و گرفتاری‌ها و مشکلات ما هستند و از آن طرف همان صدا و سیما از آقای خاتمی و رفسنجانی و پشت همین تریبون علیه آن‌ها هر حرفی که ممکن بود زده شد. من یک سوال دارم و آن این است که آیا این راه ما را به وحدت خواهد رساند یا نه؟ آیا با روندی که داریم می‌توانیم به وحدت برسیم؟

پزشکیان با اشاره به آیاتی از قرآن و این آیه که "‌کسانی که تفرقه می‌کنند منتظر عذاب علیم الهی باشند" تصریح کرد: من این آیات را از زبان شهید مطهری تفسیر می‌کنم ایشان می‌گوید که قرآن مردم را دعوت به اتحاد می‌کند و از تفرقه پرهیز می‌دهد. می‌گوید ای مسلمانان بپرهیزید از این که در میان شما تفرقه و اختلاف وجود داشته باشد، کوشش کنید اختلافاتی که به وجود می‌آید را حل کنید. دائما شکاف‌ها را بیشتر نکنید از این شکاف‌ها که روز به روز بیشتر می‌شود چه کسی استفاده می‌برد؟ آیا غیر از دشمن اسلام کس دیگری استفاده می‌برد؟ دشمن از ما چه می‌خواهد؟ غیر از این که به جان هم بیافتیم و به یکدیگر فحش دهیم.

وی اضافه کرد: قرآن می‌گوید" از تفرقه بپرهیزید " همچنین می‌گوید" در میان شما باید جمعیتی باشد که همیشه مسلمین را دعوت به وحدت و اتحاد کند" و با تفرقه و افتراق‌هایی که میان مسلمین است مبارزه کند و بجنگد. مانند جمعیتی که متفرق شده‌اند نباشید.

نماینده مردم تبریز در مجلس یاد آور شد: قرآن در میان همه خیرها حسن تفاهم و وحدت و اتفاق میان مسلمین را مادرو مبدا همه خیرها می‌نامد و در میان منکرات، زشتی‌ها و پلیدی‌ها آن را که از همه پلیدتر و زشت‌تر و بدتر است اختلاف و تفرقه می‌داند. حضرت علی (ع) هم در خطبه 16 می‌فرماید" در خانه‌ها دعوای خودتان را حل کنید، توبه کنید ، اگر حمد می‌کنید، خدا را حمد کنید و اگر ملامت می‌کنید خود را ملامت کنید نه اینکه همه گناهان را به گردن دیگران بیاندازید همه حق‌ها را به طرف خودتان بدانید.

پزشکیان خاطر نشان کرد:‌حضرت علی (ع) در پیامی به مالک اشتر می‌گوید" نگویید ما امیریم ، ما دستور می دهیم و دیگران باید اطاعت کنند ، این ادبیات و این نوع گفت و گو 3 پیامد دارد، قلب‌ها را فاسد می‌کند، دین را پژمرده می‌کند و تغییر و دگرگونی را نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان این که «کشور بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز دارد» ابراز عقیده کرد: اتحاد با دعوا و حصر و زندان به وجود نمی‌آید بلکه با حل اختلاف و مشکلات حاصل می‌شود؛ لذا باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات ما حل شود آن وقت است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام

کد N657936

وبگردی