آفتاب

حبس رهبر اپوزیسیون بنگلادش در آستانه تظاهرات حامیانش

حبس رهبر اپوزیسیون بنگلادش در آستانه تظاهرات حامیانش

پلیس داکا، رهبر اپوزیسیون اصلی بنگلادش را در دفترش حبس کرده تا وی در راهپیمایی گسترده‌ای که حزبش در اولین سالگرد انتخابات ترتیب داده، شرکت نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خالده ضیا» رهبر اپوزیسیون اصلی بنگلادش در جریان انتخابات سال گذشته شرکت در آن را تحریم کرد و حال پلیس داکا برای جلوگیری از بروز ناآرامی‌ها مانع از خروج وی از دفترش شده است.

حزب وی قصد دارد تا روز دوشنبه در پایتخت بنگلادش یک راهپیمایی به مناسبت "روز کشتار دموکراسی" برگزار کند. حزب ناسیونالیست بنگلادش متعلق به ضیا و متحدان اسلام‌گرای وی سال گذشته انتخابات را بایکوت و حزب حاکم را به تلاش برای تقلب در رای‌گیری متهم کردند.

یکی از مشاوران رهبر اپوزیسیون اصلی بنگلادش گفت: او در دفترش حبس شده است. پلیس داکا با ایجاد موانعی اطراف دفتر را محاصره کرده است. او می‌خواست شب گذشته به یکی از هم‌حزبی‌های بیمارش سر بزند اما پلیس اجازه خروج نداد.

پلیس بنگلادش روز شنبه تمام مقرهای اصلی احزاب اپوزیسیون را در مرکز داکا بست و تعداد زیادی نیروی امنیتی در اطراف دفاتر مستقر کرد. مقام‌های اپوزیسیون که می‌خواستند از دفاترشان خارج شوند، با ممانعت پلیس روبرو شدند.

با این حال، یکی از بازرسان پلیس این مساله را که خالده ضیا به اجبار در دفترش حبس شده، تکذیب کرد.

وی گفت: او بازداشت نشده است. ما تنها تدابیر امنیتی را افزایش داده‌ایم. او خودش نخواسته که دفترش را ترک کند.

انتهای پیام

کد N657875

وبگردی