آفتاب

انگلیسی‌ها به خاطر آسانژ روزانه 11 هزار پوند هزینه می‌کنند

انگلیسی‌ها به خاطر آسانژ روزانه 11 هزار پوند هزینه می‌کنند

هزینه نگهبانی از جولیان آسانژ از ژوئن 2012 روزانه 11 هزار پوند خرج روی دست مالیات دهندگان انگلیسی گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیلی میل در گزارشی تحت عنوان هزینه 9 میلیون پوندی حفاظت از موسس سایت افشاگر ویکی لیکس بر دوش مالیات‌ دهندگان انگلیسی گزارش داد که حفاظت از سفارت اکوادور در لندن برای جلوگیری از فرار جولیان آسانژ بیش از 9 میلیون پوند هزینه از جمله حقوق واقعی و هزینه های مازاد دربرداشته است.

پلیس متروپولیتن لندن از زمان اعطای پناهندگی به آسانژ در ژوئن 2012 مقابل ساختمان سفارت اکوادور در لندن ایستاده که این هزینه معادل 9 میلیون پوند یعنی روزانه 11 هزار پوند بوده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد دولت تاکنون هیچ پاسخی را در زمینه پول مالیات دهندگان برای پرداخت این هزینه نداده است و هم اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به این بن بست پایان دهد.

بنیانگذار ویکی‌ لیکس همچنین هزاران صفحه اطلاعات محرمانه دیپلماتیک آمریکا درباره افغانستان و عراق را در سایت خود افشا کرده است. علاوه بر این آسانژ در سوئد نیز برای بازجویی به اتهام سوء رفتار جنسی تحت پیگرد حقوقی قرار دارد اما حامیان او بیم دارند تلاش به استرداد به سوئد برنامه طرح ریزی شده واشنگتن برای محاکمه کردن وی در ایالات متحده باشد. مقامات سوئدی و دو زنی که آسانژ را متهم کرده اند انگیزه سیاسی دستگیری او را رد می کنند.

کد N657861

وبگردی