آفتاب
رئیس سازمان زندان‌ها:

بی‌توجهی به خانواده زندانی چرخه جرم را تکمیل می‌کند

بی‌توجهی به خانواده زندانی چرخه جرم را تکمیل می‌کند

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت که اگر به خانواه زندانی توجه نشود چرخه جرم تکمیل شده و با یک زندانی، تعداد 5 نفر به جامعه بزهکار، اضافه می‌شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت که اگر به خانواه زندانی توجه نشود چرخه جرم تکمیل شده و با یک زندانی، تعداد 5 نفر به جامعه بزهکار، اضافه می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر جهانگیر در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: بحث زندان، یک بحث کشوری است و به موارد متعدد برمی گردد. آمار حاشیه‌نشینی در کشور رقم 9میلیون و 500هزار نفر است که این افراد خانه و کاشانه خود را رها کرده و به امید زندگی بهتر به شهرهای بزرگ پناه آورده اند و با این مهاجرت با مشکلات جدیدی روبرو می شوند.

وی افزود: علاوه بر حاشیه‌نشینی، حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد. بیش از دو میلیون و 200هزار نفر بر اساس آمار رسمی بیکار اعلام شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: درکشور سه میلیون نفر به صورت مجردی و تنها زندگی می کنند و سالانه 150 هزار نفر بر اساس آمار رسمی کشور طلاق ثبت می شود و این یک نگاه اجتماعی فوق العاده منفی را بر جامعه ما نشان می‌دهد و این در حالی است که حدود 60 هزار سارق در زندان‌ها داریم.

مشاور رییس دستگاه قضا افزود: باید به بحث مهاجرت، روستاها، ناامنی ها و مسائل فرهنگی توجه جدی شود، در غیر این صورت هرچه در زندان و قوه قضاییه مجازات را سنگین تر کنیم موفق نخواهیم بود و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نیست، البته بحث مفصلی پیرامون مسائل و مشکلات زندانها در هیأت دولت مطرح کردیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات و کمبودهای اعتباری زندان‌ها را مرتفع کنیم.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه زندانی محصول قوه قضاییه و زندان نیست، گفت: همه دستگاه‌ها در تولید این محصول نقش دارند. باید علاوه بر ریشه ها و علل آن، به معلول هم توجه کنیم. مشکل دیگر، خانواه زندانی است که اگر به آنها توجه نشود چرخه جرم تکمیل می شود و با یک زندانی، تعداد 5 نفر به جامعه بزهکار اضافه می شود.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم و مسئولین به وظایف خود عمل کنند تا به صورت جهادی در جهت اصلاح مسائل مسلمین و جامعه به سمت و سویی که ریشه‌های جرم خشکانده و کنترل شود قدم برداریم.

انتهای پیام

کد N657852

وبگردی