آفتاب

مخالفت نمایندگان با تغییر مجدد ترکیب کمیسیون تلفیق

مخالفت نمایندگان با تغییر مجدد ترکیب کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده 186 آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص تغییر ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت.

بر این اساس طی سال‌های گذشته تمامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و 2 نفر از اعضای هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی، اعضای کمیسیون تلفیق را تشکیل می‌دادند. 4 ماه پیش نمایندگان طرح دو فوریتی‌ای را به تصویب رساندند که براساس آن ترکیب کمیسیون تلفیق تغییر کرد و 9 نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و 3 نفر از هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی اعضای کمیسیون تلفیق را تشکیل می‌دادند.

امروز طرحی در مجلس مطرح شد که در صورت تصویب نهایی آن ترکیب کمیسیون تلفیق عبارت بود از تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به علاوه تمام اعضای کمیسیون‌های تخصصی در بحث‌های تخصصی که بدین‌ترتیب به عنوان مثال در بررسی بخش‌هایی از بودجه که مربوط به بهداشت و درمان بود کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون بهداشت جلسه تلفیق را تشکیل می‌داد.

به نظر می‌رسید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل اختلافات درونی بر سر انتخاب اعضای تلفیق این طرح را ارائه داده بودند که با مخالفت مجلس این طرح دو فوریتی از دستور کار خارج شد.

نمایندگان با 104 رای موافق، 101 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

تصویب دو فوریت این طرح نیازمند رای مثبت نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در مجلس بود.

کد N657803

وبگردی