آفتاب
ولایتی پس از دیدار با عمار حکیم:

داعش رو به زوال است/ مردم عراق درباره آینده کشورشان تصمیم می گیرند

داعش رو به زوال است/ مردم عراق درباره آینده کشورشان تصمیم می گیرند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور گفت: گروه‌های تروریستی و داعش در عراق در پی تلاش‌های مردمی در دولت عراق، روبه شکست و زوال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشورمان صبح امروز با سید عمار حکیم در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفتگو کرد.

در پایان این دیدار، علی‌اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ترور ائمه جمعه در عراق، واکنش ها نسبت به این مساله و گفتگو با عمار حکیم درباره اختلاف‌افکنی‌هایی که تلاش می شود در روابط شیعه و سنی ایجاد شود، گفت: در گفتگوهایی که با سید عمار حکیم داشتیم، اصل صحبت‌ها پیرامون تحولات عراق بود و از اینکه در عراق بعد از فراز و نشیب‌هایی که در طی ماه های اخیر صورت گرفت، بالاخره این کشور به یک استقرار و امنیت و وضعیت توأم با آرامش رسیده است، ابراز رضایت از سوی ایشان صورت گرفت.

وی ادامه داد: تروریست هایی مانند داعش و گروه های دیگر تروریستی در عراق تقریبا روبه شکست هستند و این امر با همتی که مردم عراق داشتند و به ویژه نیروهای مردمی پس از حرف های آیت‌الله سیستانی حاصل شده است.

ولایتی تاکید کرد: همچنین کمکی که نیروهای مردمی ایرانی در حوزه مبارزه با تروریست داشتند، نمی توان نادیده گرفت.

وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری بعد از رهایی عراق از شر صدام حسین، مردم این کشور در آرامش هستند. داعش و گروه های ترویستی روبه شکست و زوال هستند و این امر را همه کسانی که ناظر بین‌المللی هستند، تایید می کنند.

ولایتی تصریح کرد: تهدید و قتل که در عراق به آن اشاره کردید و این نوع اقدامات از ابتدا مطرح بوده است و ادامه دارد، اما حتما نیروهای تروریستی دیگر در قدرت سابق نیستند و هر جا که ارتش عراق و نیروهای مردمی حضور دارند، گروه های تروریستی شکست خورده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: آقای حکیم از ائتلاف صورت گرفته و دولت تشکیل شده در عراق و ثبات در این کشور که مورد نظر مردم و کشورهای منطقه است، راضی بودند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره فدرالی شدن عراق در سه منطقه و اینکه بخشی معتقدند این طرح شروعی برای تقسیم عراق است، بیان کرد: آنچه در عراق می گذرد و اینکه چه چیزی به مصلحت است، تشخیصش با مردم است. آن‌طور که از سخنان آقای حکیم استنباط کردم، هیچ یک از گروه‌های موجود در عراق چه شیعه، چه سنی و چه کردها طالب ضعف عراق نیستند، بلکه دنبال تمامیت ارضی عراق و تقویت روزافزون همبستگی ملی در این کشور هستند.

ولایتی تصریح کرد: تصمیمی که در داخل عراق گرفته شود، به مردم این کشور مربوط است.

کد N657767

وبگردی