آفتاب

کامرون وزیر خارجه‌اش را به سفر 80 روز دور اروپا فرستاد

کامرون وزیر خارجه‌اش را به سفر 80 روز دور اروپا فرستاد

نخست‌وزیر انگلیس به وزیر امور خارجه کشورش دستور داده که پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی مارس سال جاری میلادی به تمامی کشورای اروپایی با هدف جلب حمایت برای اصلاح گسترده اتحادیه اروپا سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس که روز چهارشنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار خواهد کرد، از فیلیپ هاموند، وزیر امورخارجه کشورش خواست تا با تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مذاکره کرده و درخواست‌های حزب محافظه‌کار انگلیس را برای اصلاح اتحادیه اروپا مطرح کند.

فیلیپ هاموند تاکنون مذاکرات در سطح مقامات عالی‌رتبه را با 13 رهبر در 11 پایتخت برگزار کرده اما تا انتخابات پارلمانی انگلیس که 30 مارس سال جاری میلادی برگزار می‌شود، کمتر از 80 روز برای ایجاد ائتلافی در راستای حمایت از پس گرفتن قدرت‌ از اتحادیه اروپا فرصت دارد.

کامرون متعهد شده که اگر پس از انتخابات پارلمانی 30 مارس همچنان به عنوان نخست‌وزیر انگلیس باقی بماند، پیش از برگزاری رفراندومی تمام و کمال تا سال 2017 میلادی، مجدداً درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا مذاکره کند.

کامرون نوامبر سال 2014 میلادی درخواست‌های مهم کشورش را مطرح کرد از جمله ممنوع کردن کشورهای اتحادیه اروپا از ادعای مزایای اشتغال یا خانه‌های سازمانی در انگلیس به مدت چهار سال، اخراج مهاجران بی‌کار در صورتی که ظرف شش ماه مشغول به کار نشوند و امتناع از موافقت با پیوستن دیگر کشورها به اتحادیه اروپا بدون اعمال کنترل بر فعالیت کارگرانشان تا زمانی که اقتصاد آنها به سطح انگلیس برسد.

هنگامی که هاموند در ژوئیه سال‌جاری میلادی به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد، کامرون به وی دستور داد تا به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا سفر کرده و برنامه اصلاحات حزب محافظه‌کار را مطرح و درباره مسائل به اشتراک گذاشته شده، مذاکره کند.

سفر هاموند از ژوئیه سال گذشته میلادی آغاز شده و تاکنون به 11 کشور سفر و با 13 رهبر مذاکره کرده است. انتظار می‌رود هاموند در هفته اول ژانویه به دست‌کم دو کشور دیگر سفر کند.

یکی از منابع وزارت امور خارجه انگلیس گفت: هاموند پس از سفر به این کشورهای اروپایی و مطرح کردن برنامه‌های اصلاحاتی ما، نسبت به مذاکراتی که تاکنون داشته ابراز خوش‌بینی کرده است. این سفرها واکنش‌های مثبتی به همراه داشته و پیش از مذاکرات رسمی که قرار است پس از برگزاری انتخابات پارلمانی برگزار شود، صورت گرفته است.

این منبع افزود: کاملاً مشخص است که مسائل مطرح شده تنها خواسته‌های انگلیس نیستند و بسیاری از کشورهای دیگر نیز تمایل خود برای انجام اصلاحاتی در اتحادیه اروپا را مطرح کرده‌اند.

هاموند تاکنون به برلین، پاریس، کپنهاگ، وین، براتیسلاو، استکهلم، لاهه، رم، ریگا، دوبلین و ورشو سفر کرده است.

انتهای پیام

کد N657763

وبگردی