آفتاب
/تحولات عراق/

تلاش ناکام برای ترور فرمانده عملیات صلاح‌الدین/العبیدی:آزادسازی موصل پایان کار تروریسم است

تلاش ناکام برای ترور فرمانده عملیات صلاح‌الدین/العبیدی:آزادسازی موصل پایان کار تروریسم است

فرمانده عملیات استان صلاح‌الدین از تلاش برای ترورش در شهر بیجی جان سالم به در برد. در همین حال، نیروهای عراقی و داوطلبان یک منطقه را در استان صلاح‌الدین از اشغال داعش بیرون آوردند. همچنین منابع آگاه از هلاکت مفتی داعش در شمال شرق بعقوبه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "خالد العبیدی"، وزیر دفاع عراق در دیدار با تعدادی از خبرنگاران اعلام کرد: آزادسازی موصل از دست داعش پایان کار تروریسم خواهد بود. داعش هرگونه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی را در حق مردمان موصل روا داشته است.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد: دولت و وزارت دفاع به مسلح کردن نیروها با بهترین سلاح‌ها و تجهیزات از بهترین کشورهای جهان ادامه می‌دهند.

هلاکت مفتی داعش در حمله هوایی در بعقوبه

از سوی دیگر منابع آگاه در استان دیالی در شمال شرق عراق اعلام کردند: در حملات هوایی یک جنگنده عراقی در شمال شرق بعقوبه، "ابو عبدالله عراقی" مفتی داعش به هلاکت رسید.

این منابع افزودند: مفتی داعش در روستاهای الزور به همراه پسر و برادرش و یکی از همراهانش به هلاکت رسید و این حمله از طریق یک جنگنده عراقی که خودروی آنها را در شمال شرق بعقوبه هدف قرار داد، صورت گرفت.

ترور ناکام فرمانده عملیات استان صلاح‌الدین

همزمان، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که "عبدالوهاب الساعدی"، فرمانده عملیات استان صلاح‌الدین از تلاش برای ترور که از طریق انفجار بمبی در نزدیک خودرویش در شهر بیجی صورت گرفت، جان سالم به در برد.

خبرنگار الجزیره افزود: بر اثر این انفجار که در جنوب شهر بیجی رخ داد، الساعدی که از بازدید از یگان‌های نظامی در این منطقه بازمی‌گشت، آسیب دید.

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراق در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه زخمی شدن الساعدی را تکذیب و اعلام کرد: در این انفجار که خودروی گشت‌زنی ارتش را هدف قرار داد، دو سرباز کشته شده و یک تن دیگر زخمی شد. اما فرمانده عملیات صلاح‌الدین در آنجا حضورنداشت و اوضاع جسمانی او خوب است و همچنان هدایت این عملیات را بر عهده دارد.

منطقه "سیدغریب" در صلاح‌الدین از اشغال داعش بیرون آمد

همزمان شبکه اسکای نیوز به نقل از یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد که نیروهای امنیتی با پشتیبانی داوطلبان مردمی پس از درگیری‌ها با تروریست‌های داعش، توانستند منطقه "سیدغریب" در شمال غرب شهرستان الدجیل (120 کیلومتری جنوب تکریت) را کاملاً از اشغال داعشی‌ها بیرون آورند و هفت تک‌تیرانداز داعشی نیز در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.

این منبع عنوان داشت: نیروهای عراقی وابسته به فرماندهی عملیات سامرا نیز 1400 بمب را در یثرب در شهرستان بلد از توابع استان صلاح‌الدین خنثی کردند.

اعدام سه سرکرده داعش به اتهام خیانت

از سوی دیگر، منابع و شاهدان عینی اعلام کردند: اعضای داعش سه تن از سرکرده‌های این گروه را که تابعیت سوری داشتند، به اتهام خیانت در یکی از مناطق جنوبی موصل اعدام کردند.

منابع آگاه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان عنوان داشتند: داعش سه تن از رهبران این گروه را به اتهام جاسوسی و خیانت برای نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای پیشمرگ کرد در مرکز ناحیه القیاره در جنوب موصل به ضرب گلوله به قتل رساندند.

داعش فایلی را از گروگان انگلیسی منتشر کرد

در همین حال، مرکز رسانه‌ای الحیاه وابسته به داعش فایل تصویری را منتشر ساخت که در آن "جان کانتلی"، گروگان انگلیسی در شهر موصل واقع در شمال عراق نشان داده می‌شود.

کانتلی که خبرنگاری است که توسط داعش به گروگان گرفته شده است، اعلام کرد: زندگی در موصل در حالت عادی است و برخلاف آن چیزی است که رسانه‌ها به تصویر می‌کشند.

کانتلی که در این فایل تصویری سوار بر خودرو است، اعلام می‌کند که بازارها به صورت عادی فعالیت می‌کنند.

وی همچنین به یکی از بیمارستان‌ها رفته و می‌گوید که این بیمارستان به فعالیت خود ادامه داده و به بیماران دارو می‌دهد.

داعش در 30 سپتامبر گذشته نیز فایلی را از این گروگان انگلیسی منتشر کرد که در آن وی لباس نارنجی‌رنگ بر تن کرده بود.

داعش یک رونامه‌نگار عراق را اعدام کرد

همچنین ساکنان موصل خاطرنشان کردند که اعضای داعش "عصام محمود"، خبرنگار عراقی را که به عنوان مجری در یک شبکه ماهواره‌ای عراق فعالیت می‌کرد، به ضرب گلوله در ارموگه الغزلانی اعدام کردند.

آنها تصریح کردند: عصام محمود در اوت گذشته توسط داعشی‌ها اسیر شده بود.

انتهای پیام

کد N657604

وبگردی