آفتاب

مرکل آماده است یونان را از منطقه یورو اخراج کند

مرکل آماده است یونان را از منطقه یورو اخراج کند

هفته نامه آلمانی اشپیگل گزارش داد، اگر یونانی‌ها دولتی را انتخاب کنند که به برنامه ریاضت اقتصادی کنونی این کشور پایان دهد، صدراعظم آلمان آماده است تا یونان را از منطقه یورو خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گزارش که از منابع نزدیک به دولت آلمان نقل قول کرده، همزمان با آن منتشر شده که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حزب چپ گرای افراطی یونان سه هفته پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام، پیشرو است.

حزب "سیریزا" به رهبری الکسیس تسیپراس متعهد شده تا اصلاحات اعمال شده از سوی طلبکاران بین‌المللی یونان را تغییر داده و درباره برنامه وام این کشور مجددا مذاکره کند.

هفته نامه اشپیگل در این گزارش خود نوشت: اگر الکسیس تسیپراس، رهبر اپوزیسیون یونان پس از انتخابات زمام امور کشور را به دست گیرد و از مقررات بودجه‌ها‌ سرپیچی کرده و بدهی‌های یونان را پرداخت نکند، دولت آلمان قطعا یونان را از منطقه یورو اخراج می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و وولنگانگ شوبل، وزیر دارایی آلمان هر دو در مورد خروج بالقوه یونان از منطقه یورو به نتیجه مشابهی رسیده‌اند. در حال حاضر این دو مقام معتقدند که چنین پیامدی قابل تحمل خواهد بود.

در این گزارش آمده است: این احیای وضعیت اقتصادی در کشورهایی که پیشتر مشکل اقتصادی داشتند همچون ایرلند و پرتغال نیز در جریان است و ایجاد صندوق دائمی وام منطقه یورو و تاسیس اتحادیه بانکداری از عقیده برلین مبنی بر اینکه با این کار گسترش بحران جدید یونان محدود می‌شود حمایت کرد.

پارلمان یونان روز چهارشنبه پس از آنکه مجلس نتوانست درباره انتخابات جانشینی برای کارلوس پایولیاس، رئیس جمهوری کنونی یونان در سه رای گیری به اتفاق نظر برسد، منحل شد.

انحلال پارلمان موجب برگزاری انتخابات زود هنگام در تاریخ 25 ژانویه سال جاری میلادی شده است.

انتهای پیام

کد N657516

وبگردی