آفتاب
ابوترابی‌فرد در جلسه علنی مجلس:

کاهش قیمت نفت نمی‌تواند اقتدار ملت را به چالش درآورد

کاهش قیمت نفت نمی‌تواند اقتدار ملت را به چالش درآورد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت نمی‌تواند راه را برای رسیدن به اوج قدرت و اقتدار ملت با چالش روبرو کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم(ص)، به ویژگی‌های پیروان رسول اکرم(ص) در سوره فتح پرداخت و گفت: بر اساس آیات این سوره، شدت، غلظت و ایستادگی در برابر دشمن و بالاترین سطح از وحدت، مودت و دوستی با برادران و خواهران مسلمان و همه کسانی که در برابر حق و  عدل نیستاده‌اند، از ویژگی‌های امت اسلامی است.

وی افزود: باید امت اسلام از این واقعیت الهام بگیرد، امروز دشمن ما، آمریکا و ایادی آن و تمام گروه‌های کینه‌توزی هستند که به آتش‌افروزی به این امت اسلام دامن می‌زنند. باید با وحدت کلمه در برابر اعیادی مزدور تکفیری که هدف اصلی آنها آتش‌افروزی، ایجاد کینه و اختلاف در دنیای اسلام و پیروان مذاهب الهی است، بایستیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راه از خدا و اولیای او باید مدد گرفت، کسی که در این مسیر گام برمی‌دارد، از نگاه خدا در معیت پیامبر(ص) و در مقام بندگی خدا درآمده است و باید لباس عبودیت پوشیده و نماز و خضوع به جا آورد تا در پرتو آراستگی به آموزه‌های دین و در سایه بر پا داشتن اوامر الهی و دستیابی به نقطه عالی حیات، به قدرت شکست‌ناپذیر در برابر دشمن و نماد وحدت امت اسلامی تبدیل شود.

ابوترابی‌فرد افزود: در کتاب آسمانی، تورات و انجیل به توصیف پیامبران اعظم برخاستند و آنها را مانند زرعی که از دل خاک جوانه زده و راه را برای تبدیل شدن به یک عنصر شکست‌ناپذیر هموار می‌کنند، تعریف کرده است.

وی گفت: مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی، از ویژگی‌های امت اسلام است که در سایه تقویت و افزایش پایداری در درون جامعه اسلامی راه برای رسیدن به پایداری و ایستادگی شکست‌ناپذیر هموار می‌‌کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: جامعه اسلامی در پرتو ایستادگی در برابر باطل به یک شجره مستحکم و مقاوم مبدل می‌شود که بر پایه خویش ایستاده است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: باید ظرفیت‌های درون نظام را در سایه فرهنگ، استحکام پایه‌های اقتصادی، افزایش تولید و مدیریت مصرف تقویت کرد و راه برون رفت از مشکلات را هموار نمود؛ آن‌گاه است که به قدرت مبدل می‌شویم و دشمن در مقام حسرت درمی‌آید.

وی ابراز امیدواری کرد: امت اسلامی در پرتو آموزه‌های قرآن و در سایه بر تن نمودن لباس بندگی و تقویت ظرفیت‌های درون نظام، راه را برای رسیدن به بالاترین قدرت هموار کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم نفت و کاهش قیمت آن ادامه داد: دشمن با این کار نمی‌تواند راه را برای رسیدن به اوج قدرت و اقتدار ملت ایران با چالش روبرو کند.

ابوترابی‌فرد افزود: ما می‌توانیم با تکیه بر درآمدهای واقعی، هزینه‌ها را مدیریت کرده و بالاترین سطح درآمد از فروش نفت خام را به دست آوریم تا آن را صرف موتور حرکت نظام کنیم و مسیر افزایش اقتدار امت اسلام را حول رهبری حکیمانه رهبر انقلاب هموار کرده و به آن تداوم بخشیم.

کد N657512

وبگردی