آفتاب
رییس‌جمهور در کنفرانس اقتصاد ایران:| 238841

تضارب آرا همیشه مفید است/تا كی از اقتصاد به سیاست یارانه بدهیم؟

تضارب آرا همیشه مفید است/تا كی از اقتصاد به سیاست یارانه بدهیم؟

چیزی که از این کنفرانس از محققان، اندیشمندان و دانشگاهیان می‌خواهیم این است که بر روی میز دولت، راه حل های مختلفی قرار گیرد. وقتی به راه‌حل‌هایی که گاهی از سوی برخی کارشناسان نوشته می‌شود نگاه می‌کنیم با راه حل‌هایی که من در زمان دانشجویی‌ام یعنی در دهه 40 یعنی در درس اقتصاد می‌خواندم فرقی ندارد در حالی که اقتصاد بسیار تحول یافته است.

رئیس جمهور تاكید كرد: در کشور ما سال‌هاست که اقتصاد به سیاست داخلی و خارجی یارانه می‌دهد تا کی می‌خواهیم این کار را بکنیم؟ یک دهه برعکس کنیم و ببینیم چه می‌شود و از سیاست داخلی و سیاست خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا مشاهده کنیم مردم زندگی و معیشت‌شان چگونه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین كنفرانس اقتصاد ایران با بیان اینکه اولین تصمیم دولت یازدهم این بود که در هر قدمی که در بخش‌های‌ اقتصادی برمی‌دارد با صاحب‌نظران مشورت کند، یادآور شد: البته گاهی تصمیماتی گرفته می‌شد که اقتصاددانان مستقیما برای من نامه‌ای می‌نوشتند یا ایمیل می‌زدند و استفاده می‌کردم و حتی اگر هم استفاده نمی‌شد از نظرات صاحب‌نظران آگاه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه تضارب آرا همیشه مفید است، ابراز داشت: چیزی که از این کنفرانس از محققان، اندیشمندان و دانشگاهیان می‌خواهیم این است که بر روی میز دولت، راه حل های مختلفی قرار گیرد. وقتی به راه‌حل‌هایی که گاهی از سوی برخی کارشناسان نوشته می‌شود نگاه می‌کنیم با راه حل‌هایی که من در زمان دانشجویی‌ام یعنی در دهه 40 یعنی در درس اقتصاد می‌خواندم فرقی ندارد در حالی که اقتصاد بسیار تحول یافته است.

روحانی با تاکید بر اینکه باید راه حل‌های ما نوتر، بومی‌تر، کارشناسی‌شده‌تر باشد، بیان کرد: گاهی راه‌حل‌هایی می‌آید که اگر توجه کنیم می‌بینیم که ترجمه یک مقاله است که هر چند آن هم خوب است.

رئیس جمهور ادامه داد: در کشور ما سال‌هاست که اقتصاد به سیاست داخلی و خارجی یارانه می‌دهد تا کی می‌خواهیم این کار را بکنیم؟ یک دهه برعکس کنیم و ببینیم چه می‌شود و از سیاست داخلی و سیاست خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا مشاهده کنیم مردم زندگی و معیشت‌شان چگونه خواهد شد.

وی با اشاره به قانون اساسی تاکید کرد: من به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی دوست دارم که یک اصل عملی شود و آن این است که قانون اساسی به ما می‌گوید یک ماده یا یک قانون به جای تصویب در مجلس به آرای عمومی گذاشته شود و ببینیم که مردم چه نظری خواهند داشت.

کد N657338

وبگردی