آفتاب
یک فعال دانشجویی:

متأسفانه مردم به واکنش‌های احساسی سیاستمداران بیشتر علاقمند هستند

متأسفانه مردم به واکنش‌های احساسی سیاستمداران بیشتر علاقمند هستند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، گفت: با این‌که تدبیر و مصلحت‌اندیشی لازمه تصمیمات یک سیاستمدار است، اما متأسفانه مردم به واکنش‌های احساسی سیاستمداران بیشتر علاقمند هستند.

آرین غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: واژه تدبیر در سیاست واژه‌ای پرکاربرد است، اما با آمدن دولت جدید استفاده آن در میان همگان افزایش پیدا کرد. تیم تبلیغاتی دولت جدید با استفاده از این واژه می‌خواستند که فضای کشور را به سمت اعتدال و آشتی ملی ببرند و نشان دهند که تصمیمات اشتباه دولت قبل بی‌تدبیری بوده و باعث شده کشور به اینجا برسد.

وی تصریح کرد: به طور کلی آینده‌نگری با احتساب شرایط موجود و امکانات در دسترس تدبیر معنا می‌شود. یک سیاستمدار از طریق تدبیر فضای موجود را با آینده نگری و استفاده مناسب از منابع به سمت اهداف خودش سوق می‌دهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تدبیر با کلمه مصلحت نیز معنا می‌شود. در فرهنگ سیاسی ما مصلحت اندیشی بازده زمانی خودش را نیاز دارد. یکی از ویژگی‌های یکی سیاستمدار مصلحت‌ اندیش بودن او است. البته گفتنی است که جامعه ما به دلیل بی‌خبر بودن از مبانی علم سیاست و پشت پرده‌های سیاست علاقه چندانی به مصلحت ‌اندیشی‌ها ندارد و دوست دارد که اتفاقات درمدت زمان‌های زودبازده به انجام برسد.

وی افزود: از این‌رو است که مشاهده می‌کنیم مردم ما به طور فصلی به هاشمی رفسنجانی که نمونه یک سیاستمدار مصلحت‌اندیش است، روی می‌آورند و یا از وی روی باز می‌گردانند. آقای خاتمی هم همین‌طور است. مردم واکنش‌های احساسی یک سیاستمدار را بیشتر از واکنش‌های مصلحتی او می‌پسندند.

غفاری در پایان تأکید کرد: با این وجود چه در کشور ما و چه در جوامع دیگر مصلحت‌اندیشی و تدبیر مورد استقبال مردم نیست، اما لازم است که سیاستمدار، تدبیرمدار نیز باشد. باید تعادل در جامعه حفظ شود.

انتهای پیام

کد N657107

وبگردی