آفتاب
نماینده بوسنی در رشته قرائت:

رقابت فشرده قاریان ایران و مصر باعث ارتقای سطح سایر قاریان می‌شود

رقابت فشرده قاریان ایران و مصر باعث ارتقای سطح سایر قاریان می‌شود

نماینده بوسنی در رشته قرائت ‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، رقابت‌ها در بخش قرائت را با توجه به حضور قاریان ایرانی و مصری بسیار فشرده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین آیکونیچ در گفت‌وگویی افزود: قاریان بسیار خوبی از ایران، مصر، مالزی و سوریه در این دوره از مسابقات حضور دارند و رقابت‌ها در این بخش بسیار فشرده دنبال می‌شود و این خود به ارتقای سطح متسابقین کمک می‌کند.

وی که دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اسلامی در دانشگاه علوم اسلامی سارایوو است، فعالیت قرآنی خود را از 15 سالگی آغاز کرده و پس دو سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است و قرائت قرآن را نیز نزد اساتید دانشگاهی خود فرا می‌گیرد.

آیکونیچ سطح برگزاری این دوره از مسابقات و سازماندهی آن را بسیار عالی توصیف کرده و افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و برادر کشور بوسنی همواره نشان داده است که بطور صحیح در مسیر قرآن حرکت می‌کند و آموزه‌های معنوی و فرهنگی قرآن در این کشور همواره ساری و جاری است که برگزاری این مسابقات به نحو احسن نیز نشانه‌ای از این ریشه فرهنگی و اسلامی است.

وی در پایان با تشکر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات و ابراز خرسندی از حضور گسترده بانوان در جمع حضار، پیشنهاد کرد در دوره های آتی مسابقات می‌توان با دعوت از حافظان و قاریان زن در این مسابقات، بانوان بیشتری را که علاقه‌مند به مشارکت در مسابقات قرآنی هستند را در این گونه محافل مشاهده کرد.

انتهای پیام

کد N656961

وبگردی