آفتاب
صابرفرزام خبر داد:

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان با حضور رئیس مجلس

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان با حضور رئیس مجلس

دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ضمن ابراز رضایت از برگزاری مطلوب این مسابقات تاکنون، گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات فرداشب با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حمید صابرفرزام در گفت‌گویی با بیان این‌که «این دوره از مسابقات فرداشب، یکشنبه، 14 دی‌ماه طی مراسمی پایان خواهد یافت،» گفت: مراسم اختتامیه مسابقات با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: قبل از مراسم اختتامیه و از ساعت 15 تا 17 فینال رشته قرائت با حضور پنج قاری راه یافته به مرحله نهایی آغاز می‌شود. از ساعت 18 تا 19:15 نیز فینال رشته حفظ کل برگزار می‌شود. در رشته حفظ نیز پنج نفر به فینال راه خواهند یافت.

مدیرعامل ایکنا اظهار کرد: مراسم اختتامیه نیز رأس ساعت 19:30 با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار می‌شود و در این مراسم به نفرات برگزیده هدایایی اهدا خواهد شد.

دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اظهار کرد: برای نفرات اول در هر دو رشته 30 سکه بهار آزادی در نظر گرفته شده است و اگر افرادی غیر از نمایندگان کشورمان رتبه‌های برتر را کسب کنند، معادل ارزی این جوایز به آنها اهداء خواهد شد.

وی در ادامه در مورد ارزیابی خود از این مسابقات عنوان کرد: در گفت‌وگوهایی که با داوران این مسابقات داشته‌ام تا این مرحله مسابقات در سطح کیفی بالایی برخوردار بوده است.

صابرفرزام دلیل بالا بودن سطح این دوره از مسابقات را گزینش شرکت‌کننده‌ها عنوان کرد و افزود: متسابقان قبل از ورود به مسابقات در یک آزمون ورودی شرکت کرده‌ و برای آنها حدنصاب خاصی در نظر گرفته شده بود که با کسب آن حد نصاب اجازه ورود به سالن اصلی مسابقات برای اجرا پیدا می‌کردند و به همین دلیل از جهت کیفی نسبت به سال‌های گذشته از رشد کیفی خوبی برخوردار بوده است.

دبیر مسابقات یین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ‌یادآور شد: تاکنون مسابقات بدون هیچ مشکل و تأخیری در زمان‌بندی برگزار شده است و امیدوارم با تلاش همکاران و نیروهای اجرایی این مسابقات بتوانیم طبق زمان‌بندی قبلی مسابقات را به پایان ببریم.

وی در مورد تعداد نیروهایی که در برپایی این مسابقات همکاری دارند، عنوان کرد: تعداد بسیار زیادی از همکاران ما در برگزاری این مسابقات همکاری دارند، چرا که غیر از مسابقات که در صحن اصلی برگزار می‌شود دو همایش بین‌المللی پژوهشی نیز برگزار شده است.

صابرفرزام اظهار کرد: غیر از این بیش از 20 محفل انس با قرآن کریم را با حضور قاریان بین‌المللی ایرانی و خارجی در سطح شهر تهران و برخی شهرهای اطراف نیز برگزار کرده‌ایم، همه این موارد نیروهای بسیار زیادی را می‌طلبد.

انتهای پیام

کد N656959

وبگردی