آفتاب

بازدید شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن دانشحویان مسلمان از پژوهشگاه رویان

بازدید شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن دانشحویان مسلمان از پژوهشگاه رویان

شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور در پژوهشکده رویان از پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه پزشکی و حضور گسترده بانوان ایرانی در عرصه‌های تحقیقی شگفت‌زده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این بازدید که از ساعت 10 تا اذان ظهر ادامه داشت، دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات با آخرین دستاوردهای پژوهشکده رویان آشنا شدند و از چند آزمایشگاه نیز بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید سیما فرخ، یکی از پژوهشگران این پژوهشکده به بیان توضیحاتی در مورد فعالیت‌های صورت گرفته توسط این مرکز در سال‌های اخیر پرداخت. توضیحات این محقق به زبان انگلیسی بود.

در زمان ارائه توضیحات به راحتی تعجب و شگفتی از این همه توان علمی را می‌شد در چهره تک تک بازدید‌کننده‌ها دید.

در توضیحات ارائه شده توسط سیما فرخ، به تولیدات پژوهشکده رویان و این‌که تاکنون حیواناتی با نام‌های رویانا، بنیانا، شنگول و منگول، شبیه‌سازی شده است که اخبار آن جهانی شده است، توضیحاتی ارائه شد.

یکی از نمایندگان کشورعراق در زمان ارائه توضیحات در مورد حیوانات شبیه‌سازی شده و با شنیدن نام‌های شنگول و منگول خواست تا در مورد حکایت شنگول و منگول نیز توضیحاتی ارائه شود که خنده بازدیدکننده‌ها را به دنبال داشت.

توضیحات ارائه شده در مورد تولیدات پژوهشکده رویان در سالن جلسات و همراه با پخش فیلم و تصویر بود. در ادامه دو آزمایشگاه مولکولی و پروتئومیکس نیز میزبان بازدیدکننده‌ها بود و محققان جوان پژوهشکده رویان با روی باز به ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌هایی که در این آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد پرداختند.

سوالاتی که توسط بازدیدکننده‌ها در این بازدید پرسیده می‌شد نشان از شگفتی آن‌ها از این همه پیشرفت و تکنولوژی در ایران اسلامی و غافلگیر شدن آن‌ها از این همه پیشرفت داشت.

نماینده کشور مالزی در رشته قرائت که دانشجوی رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه اسلامی مالزی است، دراین زمینه می‌گوید: «ازدیدن این همه پیشرفت غافلگیر شدم، فکر می‌کردم که مالزی بسیار پیشرفته‌تر از ایران باشد اما با دیدن این فعالیت‌های تحقیقی متوجه شدم که حداقل در زمینه تحقیقات پزشکی ایران از مالزی بسیار جلوتر است».

وی البته از یک لحاظ دیگر نیز غافلگیر شده است و آن هم حضور بانوان محقق در این مرکز است؛ «با دیدن این همه بانوی محقق در یک مرکز تحقیقاتی واقعاً تعجب کردم، فکر می‌کردم که حضور زنان ایرانی در اجتماع همچون کشورهای عربی با محدودیت‌هایی مواجه است اما امروز متوجه این تصور اشتباه شدم».

عمر محمود از کشور سومالی نیز چنین پیشرفت‌هایی را در کشوری که مورد تحریم همه جانبه قرار گرفته است، غیر قابل باور می‌داند و می‌افزاید: «درمورد ایران شنیده بودم که با تحریم‌های بسیار زیادی از سوی قدرت‌های جهانی مواجه است، وجود این مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد که تحریم در این زمینه بدون تأثیر بوده است».

وی که در رشته حفظ در این مسابقات حضور دارد و در رشته شریعت در دانشگاه امام شافعی موگادیشو تحصیل می‌کند، می‌افزاید: «حضور در ایران برای من بسیار مفید بود؛ چرا که با واقعیت‌های بسیار زیادی در مورد ایران اسلامی مواجه شدم».

یادآوری می‌شود، پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان طی 11 تا 14 دی‌ماه با حضور 72 شرکت‌کننده از 47 کشور جهان در سالن بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N656893

وبگردی