آفتاب
رسانه آمریکایی:

سیاست آمریکا در منزوی کردن دیگر کشورها موفق نبوده است

سیاست آمریکا در منزوی کردن دیگر کشورها موفق نبوده است

مجله آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به ناکارآمد بودن سیاست های آمریکا برای منزوی کردن برخی کشورها مثل کوبا و ایران، از تلاش آمریکا برای برقراری روابط دیپلماتیک با کوبا استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به تلاش دولت اوباما برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا با تقدیر از آن تلاش های آمریکا برای منزوی کردن کشورهای دیگر از جمله کوبا و ایران را در ده های گذشته ناکارآمد خواند.

در این مطلب آمده است، تصمیم باراک اوباما برای از سر گیری روابط دیپلماتیک با کوبا تصمیمی شجاعانه و هوشمندانه بوده است و اولین گام برای اصلاح سیاست غلط آمریکا در قبال کوبا که در 50 سال گذشته در جریان بوده است.

نویسنده این تصمیم اوباما را که همزمان با مذاکرات با ایران در جریان است نشانه تصمیم اوباما برای تعامل با دشمنان خود به جای تلاش برای منزوی کردن آنها دانسته است.

در ادامه آمریکا با اشاره به تلاش های ناموفق آمریکا در دهه های گذشته برای منزوی کردن چین، ویتنام، ایران و کوبا این سیاست را غلط دانسته شده و گفته شده است که این سیاست ها عملا نه تنها نتوانسته این کشورها را منزوی کند، بلکه نتایج معکوسی هم به همراه داشته اند.

نویسنده با اشاره به اظهارات باراک اوباما درباره کره شمالی بعد از هک شرکت سونی که گفته شده است توسط هکرهای کره شمالی صورت گرفته است می نویسد: اما در قبال کره شمالی اوباما به جای اتخاذ سیاست تعامل به جای سیاست تلاش برای انزوا که قبلا هم در خصوص ایران و کوبا با شکست مواجه شده است در مسیری عکس حرکت می کند.

نویسنده معتقد است دولت آمریکا به جای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی باید سیاستی مشابه آنچه که در قبال کوبا اتخاذ کرده است در قبال این کشور در پیش گیرد.

کد N656847

وبگردی