آفتاب
فردا در خانه هنرمندان؛

رباعیات خیام به خط عباس اخوین رونمایی می‌شود

رباعیات خیام به خط عباس اخوین رونمایی می‌شود

مجموعه رباعیات خیام به خط عباس اخوین و با مقدمه مظاهر مصفا که از سوی کتاب نشر نیک منتشر شده، 14 دی ماه در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شروین عاقلی، مدیر فروش کتاب نشر نیک با اشاره به این‌که نخستین بار نیست این انتشارات کتاب نفیس منتشر می‌کند گفت: ما پیش از این غزلیات سعدی و مولانا را منتشر کرده‌ایم. مهدی فلاح نیز غزلیات حافظ را خوشنویسی کرد و ما به دست چاپ سپردیم. در نتیجه می‌دانیم چگونه کار کنیم و از چه کسانی برای همکاری دعوت به عمل آوریم.

او با اشاره به این‌که کار مجموعه رباعیات خیام از سال 1382 آغاز شده گفت: مقدمه کتاب را مظاهرمصفا نوشته و تصاویر از رامین مرآتی است. سعید سعیدپور، ترجمه انگلیسی را برعهده داشته و جز نفیس بودن، کتاب یک منبع خوب برای هنرجویان رشته خوشنویسی است.

عاقلی در پاسخ به این‌که با توجه به اقتصاد نشر و سرانه کتاب در جامعه تا چه اندازه از آثار نفیس استقبال می‌شود گفت: قیمت معمول کتاب‌هایی چون رباعیات خیام، 130 تا 140 هزار تومان است اما ما اصرار داشتیم قیمت را روی 100 هزار تومان ثابت نگه داریم. از سوی دیگر اسفندماه نزدیک است و بسیاری، این‌گونه کتاب‌ها را هدیه می‌دهند. ضمن این‌که این‌گونه کتاب‌ها با یک چاپ تمام نمی‌شود. این کتاب می‌تواند سال‌ها به فروش رود.

مراسم رونمایی از مجموعه رباعیات خیام به خط عباس اخوین و با مقدمه مظاهر مصفا که از سوی کتاب نشر نیک منتشر شده، 14 دی ماه در خانه هنرمندان، تالار استاد شهناز از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود. در این مراسم عباس اخوین، علی دهباشی، نگین فرهودی، رامین مرآتی و محمدعلی صحرانورد سخنرانی می‌کنند.

کد N656719

وبگردی