آفتاب
تقوی:

اصولگرایان راهی جز همگرایی و وفاق ندارند

اصولگرایان راهی جز همگرایی و وفاق ندارند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: اصولگرایان راهی جز همگرایی و وفاق ندارند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،حجت الاسلام تقوی که در جمع دبیران استانهای سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت ضمن تبریک آغاز امامت حضرت حجت (عج) با اشاره به حدیثی در مورد زمان شناسی اظهار داشت: کسی که دانای بر زمانش باشد در دام مشکلات گرفتار نمی شود و قبل از اینکه مشکلات به او حمله کند، او به آنها هجوم می برد.

تقوی در ادامه بیان داشت: شناخت زمان یعنی تحولات دوره زمانی و شرایط و مناسبات را شناخته و بدانیم برای پیشرفت چه کاری انجام دهیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در فعالیت های تشکیلاتی باید زمان شناس باشیم و بدانیم شرایط چگونه است و وظیفه ما چیست. باید نسبت خود را با تحولات در جامعه مشخص کنیم.

وی افزود: احزاب ولایی باید برای تقویت نظام ولایی نسبت خود را با دیگر جریان ها بسنجند. باید بدانند احزاب دیگر چه نسبتی با ولایت و روحانیت و نظام دارند.

تقوی تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی به عنوان جریان تاثیرگذار در کشور پرونده‌ای روشن دارد و مناسبات خود را مشخص کرده است.

وی افزود: برخی جریان‌ها مشخص است در فتنه چه کارهایی انجام داده‌اند، باید عملکرد آنها را مورد نقد قرار داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر تبارشناسی احزاب در ایران گفت: باید ریشه احزاب را در کشور پیدا کنیم تا بتوانیم آنها را تحلیل کنیم.

تقوی همچنین با اشاره به سرمایه های هر تشکیلات اظهار داشت: هر حزب و تشکیلاتی باید سرمایه‌های خود را دقیقا بشناسد و آنها را حفظ کرده و رشد دهد و پس از آن با احزاب دیگر ارتباط برقرار کرده و شریک شوند. با شناخت سرمایه حزب است که می توان تشخیص داد با چه حزب دیگری می توان شریک شد.

وی افزود:حزب موتلفه اسلامی سرمایه‌های خوبی در سطح ملی دارد و انسان ها و نیروهای خوب آموزش دیده برخوردار است و این نیروهای انسانی ساده به دست نیامده اند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: سرمایه تشکیلات سیاسی اعتباراش است و هر چه قدر این اعتبار بیشتر باشد تاثیر گذاری اش بیشتر می شود و بیشتر مورد اقبال قرار می گیرد.

تقوی با اشاره به سرمایه حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: حزب موتلفه اسلامی جزو السابقون السابقون است. یکی از سرمایه‌های این حزب سابقه‌اش است که بسیار مهم است. متاسفانه برخی احزاب حتی از جای خوبی شروع کردند اما نتوانستند خود را حفظ کنند.

وی در ادامه دومین سرمایه موتلفه اسلامی را حرکت در مسیر جهاد و مبارزه دانست و بیان داشت: بنیانگذاران و موسسین حزب موتلفه اسلامی، این حزب را از درون جهاد و مبارزه به وجود آورده اند و رشد داده و تبدیل به درختی پربار کرده‌اند و این مساله از سرمایه‌های حزب است.

عضو جامعه روحانیت مبارز وجود شهدا را از دیگر سرمایه های حزب موتلفه اسلامی خواند و افزود: حزب موتلفه اسلامی شهدایی داشته که از سرمایه‌های ارزشمند است و ما هر چه داریم از این شهدا است.

تقوی چهارمین سرمایه حزب موتلفه اسلامی را مورد اعتماد امام(ره) و رهبری دانست و گفت: حزب موتلفه اسلامی هیچگاه در مقابل نظر امام و رهبری سخنی نگفته و همواره در مسیر ولایت حرکت کرده است و این از سرمایه های این حزب می باشد.

وی نیروهای تربیت شده در حزب موتلفه اسلامی را از دیگر سرمایه های این حزب دانست و اظهار داشت: این نیروهای انسانی چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن در خدمت انقلاب و نظام و رهبری بوده و هستند که این ویژگی سرمایه عظیمی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: باید بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرد زیرا حزبی که نیروی جوان بیشتری دارد تاثیرگذارتر است و این منافاتی برای استفاده از تجربیات ریش‌سفیدان ندارد. از سیاست‌های مقام معظم رهبری نیز این است که باید نیروهای جوان را در خدمت نظام تربیت کرد و در تشکیلات سیاسی باید نیرو پرورش داد.

تقوی همچنین همگرایی اصولگرایان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اصولگرایان راهی جز همگرایی و وفاق ندارند و زمینه های وحدت و همگرایی اصولگرایان وجود داشته و در سراسر کشور نیز همگرایی اصولگرایان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: اصولگرایان باید شعار همه با هم را به جای همه با من سر دهند و هر نیروی اصولگرایی را نیروی خود بدانیم و من از روند کار همگرایی آینده خوبی برای اصولگرایی می‌بینم.

انتهای پیام

کد N656691

وبگردی