آفتاب

برکناری 110 نفر از روسای پلیس "کردنشین" ترکیه

برکناری 110 نفر از روسای پلیس "کردنشین" ترکیه

فارس نوشت:

وزیر کشور ترکیه از تغییرات گسترده در پستهای رده بالای پلیس مناطق کردنشین ترکیه خبر داد.

وزیر کشور ترکیه از تغییر 110 نفر از روسای پلیس مناطق کردنشین این کشور به دلیل درگیری‌های خشونت‌بار اخیر حزبی در این مناطق خبر داد.

به نوشته «کردپرس»، «افکان آلا» وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: بعد از حوادث تظاهرات کوبانی و  درگیری های شهر جزیره میان طرفداران حزب «مطالبه آزاد» و «جنبش جوانان میهن پرست و انقلابی» وابسته به پ.ک.ک؛ 110 نفر از روسای پلیس منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه از کار برکنار شدند و یا محل خدمتشان تغییر پیدا کرده است.
وزیر کشور ترکیه با بیان این که بعد از درگیری های شهر جزیره، مراکز پلیس منطقه کردنشین ترکیه زیر نظر قرار گرفته و تحقیقات گسترده ای شروع شده است؛ عنوان گفت که تعداد زیادی از فرمانداران منطقه، فرماندهان ژاندارمری، روسای پلیس استان ها و روسای پلیس شهرها، به آنکارا فراخوانده شده اند. تحقیقات انجام شده در این زمینه خبر از کم کاری و عدم مسئولیت پذیری بیشتر آنان می داد.
افکان آلا افزود: برای پیشرفت بهتر روند مذاکرات، برای مقابله با فتنه ها و در عین حال برای تقویت ضعف های دولت در منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه تصمیم بر انتخاب روسای پلیس جدید در این مناطق گرفته ایم. افراد جدیدی که در نظر گرفته شده اند، کسانی هستند که در شعبه های «ضد ترو» و «عملیات ویژه» سابقه فعالیت داشته اند و افراد نزدیک به حکومت هستند.

26149

کد N656472

وبگردی