آفتاب

یک کودک طالبانی، درباره "کشتار کودکان پیشاور" توضیح داد

یک کودک طالبانی، درباره "کشتار کودکان پیشاور" توضیح داد

ایسنا نوشت:

 

 طالبان پاکستان دو هفته پس از کشتار بیش از 130 کودک محصل، فیلمی را به صورت آنلاین منتشر کرده که در آن ظاهرا فرزند یکی از رهبران طالبان ناآرامی‌ها و خشونت‌های کنونی این گروه تروریستی را توضیح می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری سایت، این کودک در این فیلم می‌گوید: با توجه به مبارزات امروزه ما با حاکمان ستمگر از جمله دولت پاکستان و ارتش مرتدش برای شما چهره واقعی آن‌ها را تشریح خواهم کرد. این یک ارتش آمریکایی است و هیچ غیرت و اصول اخلاقی ندارد. اقدامات ما علیه این انسان‌های پست، ریاکار، مشرکان، جاسوس‌های یهودی و مسیحی، سارقان، راهزنان و میخواره‌ها ادامه خواهد داشت تا این جنگ پایان یابد.

هویت این سخنگوی جوان فیلم که دستش را بر روی لوله تفنگ گذاشته به عنوان پسر ملافضل الله، رهبر تحریک طالبان شناسایی شده است.

این فیلم ویدئویی جدید تنها چند روز پس از حمله وحشیانه طالبان پاکستان به یکی از مدارس پیشاور منتشر شد که در آن 132 کودک و 9 تن از کارکنان مدرسه کشته شدند؛ حمله‌ای که حتی از سوی طالبان افغانستان نیز محکوم شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان پس از این حمله در بیانیه‌ای گفت: کشتار کودکان بی‌گناه مغایر با اصول طالبان افغانستان است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت: این حمله بار دیگر شرارت و خشونت طالبان را نشان داد.

26149

کد N656471

وبگردی