آفتاب

دیلما روسف پس از دو دهه به آمریکا می‌رود

دیلما روسف پس از دو دهه به آمریکا می‌رود

ایسنا نوشت:

دولت برزیل با تاکید بر لزوم ارتقای روابط با آمریکا وعده داده است که اولین سفر رسمی رئیس‌جمهوری برزیل به واشنگتن پس از دو دهه انجام شود.
به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل پس از برگزاری مراسم تحلیف خود برای آغاز دور دوم ریاستش، در دیدار با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که می‌خواهد اواخر سپتامبر به واشنگتن سفر کند.

روسف قرار بود اکتبر سال گذشته به واشنگتن سفر کند اما اختلافات دو کشور و خشم برزیل از افشای جاسوسی‌های آمریکا موجب لغو این سفر شد. این مساله لطمه شدیدی به روابط این دو اقصاد بزرگ آمریکا وارد کرد.

روسف در مراسم سوگند ریاست جمهوری گفت: ارتقای روابط برزیل و آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بخش سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری ما مهم است و همینطور دو کشور حجم مبادلات تجاری دو جانبه بالایی دارند.

معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رهبر برزیل گفت: ما در سال جدید هستیم و می‌خواهیم آغاز جدیدی داشته باشیم. دو طرف توافق کردیم که بر روی مشارکت برابر برای توسعه همکاری کنیم.

رئیس‌جمهوری برزیل طی روزهای گذشته مائورو ویئیرا، سفیر برزیل در آمریکا را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرد و انتظار می‌رود که وی به بهبود روابط دو جانبه کمک کند.

26149

کد N656468

وبگردی