آفتاب

نگرانی صهیونیست‌ها از پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری/ نتانیاهو: درخواست عباس را رد کنید

نگرانی صهیونیست‌ها از پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری/ نتانیاهو: درخواست عباس را رد کنید

اقدام فلسطین برای پیوستن به دادگاه کیفری بین المللی خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته تا جایی که نخست وزیر این رژیم از دادگاه کیفری خواست تا درخواست فلسطینیان را قبول نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برگزاری نشستی فوق العاده از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا با درخواست فلسطین مبنی بر پیوستن به این دادگاه مخالفت کند.

وی افزود:از دادگاه کیفری می‌خواهیم تا درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کند چرا که این تشکیلات کشور نیست بلکه یک رژیم هم پیمان حماس است و در مقابل اسرائیل با یک ارتش اخلاق‌مدار از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند!

اسرائیلی‌ها در صورت پیوستن فلسطینی‌ به دادگاه کیفری بین‌المللی از ارائه شکایت‌ها علیه خود به شدت هراس دارند چرا که معتقدند هدف اصلی فلسطینی‌ها از این اقدام، محدود کردن مقامات اسرائیلی است.

کارشناسان معتقدند که در صورت پیوستن فلسطینی به این دادگاه، اسرائیلی‌ها در دو سطح محاکمه می‌شوند.

اول در پرونده جنایات جنگی که مرتکب آن شده‌اند و دوم در خصوص پرونده شهرک‌ سازی‌های غیر قانونی در اراضی فلسطینی.

یک حقوقدان اسرائیلی در این باره گفت: مقامات فلسطینی می‌توانند اسرائیل را به اتهام جنایات جنگی و تجاوز به خاک کشور دیگر به پای میز محاکمه بکشاند. اتهاماتی که از دو طرف متوجه اسرائیل است: اول شکایات علیه سربازان اسرائیلی که در عملیات‌های مختلف خود از خشونت استفاده کرده‌اند و دوم شکایت علیه ساخت شهرک‌هایی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود. اما مساله‌ای که رژیم صهیونیستی بیشتر نگران آن است، مساله ساخت شهرک‌هاست که با مخالفت بیشتر کشورهای اروپایی رو به رو شده است.

این وکیل اسرائیلی افزود: بدون شک در صورتی که شکایت‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل مطرح شود، تل آویو در این جریان پیروز نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N656285

وبگردی