آفتاب

فریده شجاعی: استعفا نداده‌ام و کفاشیان حق برکناری من را ندارد/ می‌توانم به فیفا شکایت کنم

فریده شجاعی: استعفا نداده‌ام و کفاشیان حق برکناری من را ندارد/ می‌توانم به فیفا شکایت کنم

نایب رییس کنار گذاشته شده فدراسیون فوتبال با بیان این که کفاشیان قانونا حق برکناری او را نداشته و او هم استعفایی نداده است گفت: قانونا می‌توانم به فیفا شکایت کنم اما ایرانی هستم و این کار را نخواهم کرد.

به گزارش ایسنا، فریده شجاعی در واکنش به موضوع کنار رفتنش از مسئولیت کمیته‌ بانوان فدراسیون فوتبال و عضویت در هیات رییسه این فدراسیون، اظهار کرد: من استعفا ندادم، چرا همه فکر می‌کنند که من استعفا داده‌ام؟ اگر چه هر آمدنی یک رفتنی دارد اما درست تصمیم گرفتن اهمیت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی شما در مسئولیتتان باقی هستید و در هیات رییسه حضور دارید؟ گفت: همه می‌گویند که نیستم اما این تصمیم قانونی نیست.

شجاعی در واکنش به این که مگر فدراسیون بیش از یک اساسنامه دارد و چرا همه خلاف آن صحبت می‌کنند؟ گفت: واقعا نمی‌دانم چرا چنین است. طبق اساسنامه رییس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند من را از هیات رییسه برکنار کند.

وی در واکنش به این که برایتان عجیب نبود علی کفاشیان در آخرین لحظات مجمع فدراسیون به یکباره این تصمیم خود را عملی کرد، گفت: به هر حال این تصمیماتی است که کفاشیان می‌گیرد.

شجاعی همچنین در پاسخ به این سوال که ظاهرا مسئولیت جدیدی از سوی رییس فدراسیون فوتبال از جمله مشاور رییس فدراسیون و همچنین نماینده فدراسیون در AFC به شما داده شده است؟ گفت: پست مشاوره فدراسیون اساسا یک پست بی ارزش است، چون کفاشیان زمانی که من نایب رییس فدراسیون و رییس کمیته‌ بانوان بودم به مشورت‌هایم توجهی نمی‌کرد چه برسد به الان! بنده عضو کمیته‌ بانوان AFC از قبل بودم و الان این مسئولیت جدیدی نیست که عنوان کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما قانونا حق شکایت از فدراسیون به فیفا دارید و چنین خواهید کرد؟ تصریح کرد: طبق قانون من می‌توانم این کار را انجام دهم اما ایرانی هستم و این شکایت‌ها برایم ارزشی ندارد.

شجاعی با بیان این که فکر می‌کنید کارنامه‌تان در کمیته‌ فدراسیون بانوان ضعیف بوده که کفاشیان چنین تصمیمی را گرفت؟ خاطر نشان کرد: اصلا چنین تصوری ندارم، چون که ما کارنامه ماندگاری از عملکرد بانوان در فوتبال و فوتسال بر جای گذاشته‌ایم و در حال حاضر پنج تیم در اردو هستند. شرایط خوب بود و من نمی‌دانم چرا این تصمیم را گرفتند.

وی همچنین درباره جانشینش یعنی عرب عامری نیز گفت: ایشان را می‌شناسم. او در فدراسیون تکواندو کار کرده است و یکی از زنان توانمند ورزش ماست که فکر می‌کنم در مسئولیت جدید هم می‌تواند موفق باشد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N656260

وبگردی