آفتاب
جوکار در گفت‌وگو با ایسنا:

تحریم‌های جدید آمریکا بی‌اعتمادی نسبت به آن را تداعی می‌کند

تحریم‌های جدید آمریکا بی‌اعتمادی نسبت به آن را تداعی می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که اعمال تحریم‌های جدید آ‌مریکا بی‌اعتمادی نسبت به آن را تداعی می‌کند، گفت: علیرغم تمدید مذاکرات شاهد هستیم که این تحریم‌ها در حال افزایش است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه شخصیت و نهادهای ایران و تأثیر آن در دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات، گفت: آمریکایی‌ها از زمان توافقنامه مشترکی که در موضوع هسته‌ای داشتیم چندین بار چه در حوزه شخصیت‌ها و یا شرکت‌های مختلف و حتی جرایمی که برخی دادگاه‌ها علیه بعضی شرکت‌ها داشته‌اند تحریم‌ها را انجام دادند.

نماینده مردم یزد در مجلس با تأکید بر این‌که از همان ابتدا هم مشخص شد که رفتار آنها با روح توافقنامه در تضاد است، خاطرنشان کرد: برابر حقوق بین‌الملل یا پروتکل‌های حقوقی که شناخته شده هستند اینها موارد مطرح شده در توافقنامه را رعایت نکرده و پایبندی خود را شکستند و همین مسأله نیز بی اعتمادی نسبت به آمریکا را تداعی می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مهلت تمدید در مذاکرات، اظهار کرد: علیرغم آن چیزی که مورد تصویب قرار گرفته است شاهد هستیم که این تحریم‌ها در حال افزایش می‌باشد.

وی تصریح کرد: در اینجا سوال مطرح می‌شود که آمریکایی‌ها که به تعهدات اولیه خود پایبند نیستند تا به توافق جامع برسیم چه تضمینی وجود دارد که در مواردی از قبیل حقوق بشر،‌ تروریست‌ها و... باز به تحریم‌ها و تهدیدهایشان ادامه ندهند؟

جوکار با اشاره به این‌که این مسأله تا جایی اهمیت دارد که باید به مسائل حقوقی پایبند باشند، گفت: بایستی خیلی مواظب بود چرا که در این زمینه هزینه‌هایی را تحمیل می‌کنند. به نظر می‌رسد باید در مذاکرات و گام‌هایی که برداشته می‌شد این موضوع هم پیش می‌آمد که تحریم‌ها نباید افزایش یابد بلکه به دنبال کاهش تحریم‌ها باشیم.

انتهای پیام

کد N656173

وبگردی