آفتاب

اعتراضات خیابانی اخوان‌المسلمین در مصر و کشته شدن 2 تظاهرکننده

اعتراضات خیابانی اخوان‌المسلمین در مصر و کشته شدن 2 تظاهرکننده

درپی تظاهرات مخالفان در استان‌های مختلف مصر که به دعوت اخوان المسلمین برگزار شد، دو تن از تظاهرکنندگان کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، روز جمعه، تظاهرات گسترده‌ای توسط حامیان اخوان المسلمین در مناطق مختلف مصر از جمله قاهره، پایتخت برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان و توقف شکنجه‌ در زندان‌های مصر شدند.

منابع خبری از کشته شدن دو تن از تظاهرکنندگان با شلیک نیروهای امنیتی در قاهره خبر دادند. نفر اول در منطقه حلوان واقع در جنوب قاهره و تظاهر کننده دوم در محله المطریه زمانی که پلیس در حال متفرق کردن جمعیت بود، با شلیک پلیس کشته شدند.

معترضان نمادهای رابعه را به نشانه بزرگداشت یاد کشته و زخمی شدن هزاران تن از مخالفان دولت در تاریخ 14 اوت 2013 در میدان «رابعه العدویه» بالا بردند. برخی از تظاهرکنندگان نیز تصاویر کشته‌ها و افراد بازداشت‌شده را در دست داشتند.

معترضان ارجاع شهروندان بازداشت شده به دادگاه‌های نظامی را محکوم کردند و خواستار قصاص قاتلان و بازگشت روند دموکراسی به کشور شدند.

تظاهرات علیه دولت در مصر پس از نماز جمعه در چندین استان این کشور برگزار شد. تظاهرکنندگان علاوه بر بالا بردن نماد رابعه، شعارهایی علیه وزارت کشور سر دادند و خواستار پاکسازی دستگاه قضایی و محاکمه همه افرادی شدند که در "کشتار تظاهرکنندگان در اوت 2013" دست داشتند.

انتهای پیام

کد N656170

وبگردی