آفتاب

سفر رئیس‌جمهوری مکزیک به آمریکا در بحبوحه اعتراضات مردمی

سفر رئیس‌جمهوری مکزیک به آمریکا در بحبوحه اعتراضات مردمی

رئیس‌جمهوری مکزیک در بحبوحه خشم عمومی نسبت به نحوه رسیدگی وی به تحقیقات درباره قتل‌عام 43 دانشجو، در سفر چند روز آتی‌اش به واشنگتن با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مسائل امنیتی و قضایی مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، موضع انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهوری مکزیک به خاطر اعتراضات خیابانی گسترده به دنبال آدم‌ربایی و احتمالا قتل 43 دانشجو توسط گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر در 26 سپتامبر سال 2014 میلادی که با پلیس فاسد در شهر جنوبی ایگوآلا همکاری می‌کنند، خدشه‌دار شده است.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک در امور آمریکایی شمالی گفت: پنانیتو روز دوشنبه به واشنگتن سفر می‌کند تا با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود دیدار کند. مذاکرات آن‌ها به نگرانی‌های مشترک از جمله مساله شهر ایگوآلا متمرکز خواهد بود. ما این فرصت را خواهیم داشت تا مسائل مربوط به مهاجرت، مسائل امنیتی و قضایی را مورد بررسی قرار دهیم.

اقوام و بستگان این دانشجویان با اعتراضات و انتقادات شدید، دولت مکزیک را به شدت تحت فشار گذاشته‌اند و این اولین بحران جدی برای رئیس‌جمهوری جوان مکزیک محسوب می‌شود. اعتراضات در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک در ادامه تاکید کرد، رویدادهای ایگوآلا تنها یکی از رویدادهای خشونت‌آمیزی است که این دو کشور را تحت تاثیر قرار داده و ناآرامی‌های اخیر در ایالت میسوری آمریکا به دنبال تیراندازی یک پلیس سفید پوست به یک نوجوان سیاه پوست غیر مسلح نیز از جمله این رویدادها محسوب می‌شود.

پنانیتو همچنین در جریان نخستین سفر رسمی‌اش به کاخ سفید از زمان به قدرت رسیدن، درباره رقابت اقتصادی و آموزشی نیز مذاکره خواهد کرد. دولت مکزیک قصد دارد توجه عموم را پس از مناقشه‌های اخیر به تلاش‌های پنانیتو به احیای اقتصاد جلب کند.

معاون وزیر امور خارجه مکزیک همچنین گفت، پنانیتو همچنین در جریان این سفر 24 ساعته‌اش به واشنگتن از اوباما به خاطر دستور اجرایی اخیرا برای متوقف کردن اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی از آمریکا که اکثر آن‌ها مکزیکی هستند، قدردانی و تشکر می‌کند.

انتهای پیام

کد N656169

وبگردی