آفتاب

فعالیت دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری 3 سال دیگر تمدید شد

فعالیت دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری 3 سال دیگر تمدید شد

دبیرکل سازمان ملل مهلت فعالیت دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری و محاکمه متهمان این پرونده را سه سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بان کی مون، دبیرکل این سازمان مهلت فعالیت دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق حریری را که مکلف به تحقیق درباره پرونده ترور رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان و محاکمه متهمان این پرونده است تا سه سال دیگر تمدید کرد و براین اساس فعالیت مجدد این دادگاه از اول مارس آتی آغاز و تا سال 2018 ادامه خواهد داشت.

رفیق حریری چهاردهم فوریه 2005 در انفجار یک کامیون بمب گذاری شده‌ در مسیر بازگشت به منزلش ترور شد.

در ژانویه 2014 محاکمه چهار تن از اعضای حزب الله لبنان که به دست داشتن در این انفجار متهم شده بودند آغاز شد.

همچنین گروه‌های مخالف حضور سوریه در لبنان در ابتدا مدعی دست داشتن دمشق در این انفجار شدند و پس از دو ماه از ترور حریری نیروهای سوری مجبور شدند لبنان را ترک کنند.

براساس اتهامات وارده "مصطفی بدرالدین" 52 ساله و "سلیم عیاش" 50 ساله که دو مسئول نظامی در حزب الله لبنان معرفی شده‌اند در ترور حریری به همراه 22 متهم دیگر دست داشتند.

حسین عنیسی 39 ساله و اسد صبرا 37 ساله نیز دو نیروی امنیتی و متهمان دیگر این پرونده هستند که به جعل فایل ویدئویی پرداخته و در آن اعلام کردند گروهی با نام "النصره و الجهاد فی بلاد الشام" مسئولیت ترور وی را برعهده گرفته است.

وکلای متهمان این پرونده اتهامات وارده را رد کرده‌اند.

دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان فعالیت خود را در یکم مارس 2009 در لاهه آغاز کرد.

انتهای پیام

کد N655951

وبگردی