آفتاب

آمادگی شرکت آمریکایی بلک واتر برای آموزش ارتش اوکراین

آمادگی شرکت آمریکایی بلک واتر برای آموزش ارتش اوکراین

یک منبع دیپلماتیک نظامی اعلام کرد، شرکت خصوصی "بلک واتر" آمریکا تایید کرده که آماده آموزش به ارتش اوکراین برای درگیری‌های خیابانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این منبع مطلع اعلام کرد: این کمپانی آمادگی خود را به مقام‌های کی‌یف در ارایه آموزش‌ها و تعلیم‌های نظامی به یگانی متشکل از 550 نیرو از ژانویه 2015 اعلام کرده است. این اقدام به درخواست دولت اوکراین صورت می‌گیرد.

این منبع دیپلماتیک نظامی همچنین اعلام کرد که این برنامه بلندمدت شامل آموزش تیراندازان ماهر، عملیات علیه گروه‌های متخاصم در شرایط شهری، عملیات ضربتی محدود و حمایت و پشتیبانی لجستیکی و ضربتی برای این یگان است. هزینه این آموزش‌ها هم 3.5 میلیون دلار تخمین زده شده است.

این منبع مطلع اعلام کرد: اوکراین گفته که آماده پرداخت این مبلغ در صورت کمک گرفتن از انجمن میهن‌پرستی اوکراین و تامین پشتیبانی مالی و تکنیکی برای این پروژه است. ارتش اوکراین در مرکز یاوروف آموزش می‌بیند.

پیشتر روسیه نسخه جدید دکترین نظامی خود را اعلام کرد که برای نخستین‌بار فعالیت کمپانی‌های نظامی خصوصی خارجی نزدیک مرزهای روسیه را یک تهدید خارجی اعلام کرده است بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، کمپانی‌های آمریکایی در رخدادهای اخیر در جنوب و شرق اوکراین و در کنار مقام‌های دولت کی‌یف دخالت داشته‌اند اما کاخ سفید نیز مکرراً حضور این کمپانی‌ها را در اوکراین رد کرده است.

انتهای پیام

کد N655916

وبگردی