آفتاب
اجمالی/ابراهیمیان در نشست خبری:

طرح حمایت از آمران به معروف در ۱۴ بند مغایر با قانون است

طرح حمایت از آمران به معروف در ۱۴ بند مغایر با قانون است

سخنگوی شورای نگهبان از مغایرت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با قانون اساسی و برخی از ابهامات از سوی شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان امروز صبح در نشست خبری که در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای آغاز جلسات شورای نگهبان از ۳۰ مهر ماه سال جاری نیز این شورا به ۱۳ مورد از استعلامات دیوان عدالت اداری پاسخ داده و حدود ۳۷ مورد از اصلاح اساسنامه‌های شرکت‌‎های دولتی را به تصویب رسانده است.

وی با اشاره به بررسی طرح دو فوریتی نحوه اجرای بخشی از ماده ۱۶۰ قانون اساسی که مربوط به وظایف و اختیارات وزیر دادگستری می شود، تصریح کرد: شورای نگهبان پس از بررسی مفصل این طرح، در ۶ بند ایرادات مربوط به قانون اساسی و ابهامات خود را به مجلس شورای اسلامی منعکس کرده است که تاکنون نیز مجلس به آن پاسخی نداده است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در آخرین جلسه شورای نگهبان در ماه جاری گفت: این طرح ۲۴ ماده ای، مورد بحث مفصلی بین اعضای شورای نگهبان قرار گرفت و در ۱۴ بند مغایرت آن با قانون اساسی و نیز برخی ابهامات دیگر طرح به مجلس اعلام شد.

ادامه دارد...

کد N655901

وبگردی