آفتاب

تاکید فرمانده پیشین ناتو بر حضور نیروهای زمینی آمریکا در عراق

تاکید فرمانده پیشین ناتو بر حضور نیروهای زمینی آمریکا در عراق

فرمانده ارشد پیشین ناتو ضمن مطرح کردن دیدگاه خود درباره مبارزات علیه داعش در عراق، اظهارات اخیر فرمانده عملیات استان صلاح‌الدین عراق را که گفته بود حملات هوایی آمریکا نامنظم است، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، آدمیرال "جیمز استاوریدیس"، فرمانده ارشد پیشین ناتو گفت: در حقیقت حملات هوایی آمریکا علیه داعش رو به افزایش است و در حال حاضر به طور کلی 1400 حمله هوایی صورت گرفته است. اگرچه همچنان جای افزایش این حملات هوایی هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ کیفیت وجود دارد اما به طورکلی این حملات هوایی کاملاً خوب بوده‌اند.

وی افزود: به مرور زمان آمریکا نیاز پیدا خواهد کرد تا برای موثرتر کردن این حملات هوایی در عراق، نیروی زمینی نیز اعزام کند. در نتیجه ما نمی توانیم انقدر مواضع مختلف را بمباران کنیم تا زمینه حضور نیروهای زمینی از بین برود. من معتقدم کاری که باید انجام دهیم اعزام نیروهای زمینی آمریکایی بیشتر یعنی چیزی در حدود پنج، شش یا هفت هزار نیرو به عراق است.

آدمیرال استاوریدیس ادامه داد: ما به چیزی بیشتر از این لشکر آمریکا در عراق نیازمندیم. این کمپن باید واقعاً یک ائتلاف بین‌المللی باشد. ترکیه و اردن نیز نیروهای زمینی بسیاری دارند که می‌توانند در این کمپین مشارکت کنند.

این فرمانده عالی پیشین ناتو گفت: بخش اعظم این نیروها باید نیروهای امنیتی عراق هم نیروهای ارتش در جنوب و هم نیروهای پیشمرگ کرد در شمال کشور را تشکیل دهند. آنها روی هم رفته احتمالاً 200 هزار نیروی قابل استقرار دارند. آنها نیازمند آموزش و تجهیز هستند. این نیروها به ویژه افرادی که در جنوب عراق هستند به مشاور نیاز دارند. فکر می‌کنم می‌توانیم نیروهای زمینی دیگری به جز نیروهای آمریکایی برای انجام این کار پیدا کنیم اما باید در این روند به استحکام برسیم.

انتهای پیام

کد N655808

وبگردی