آفتاب

"بحرین جمعه خونینی را سپری کرد" / سرکوب تظاهرات معترضان به بازداشت علی سلمان

"بحرین جمعه خونینی را سپری کرد" / سرکوب تظاهرات معترضان به بازداشت علی سلمان

به دنبال ادامه تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور نیروهای رژیم آل خلیفه با استفاده از گاز سمی و گلوله‌های ساچمه‌ای به تظاهرکنندگان حمله بردند که موجب زخمی شدن ده‌ها تن از آنها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، جمع زیادی از بحرینی‌ها برای ششمین روز متوالی تظاهرات گسترده‌ای را بعد از نماز جمعه در بیشتر مناطق بحرین برگزار کرده و بار دیگر آزادی علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق، بزرگترین جمعیت شیعه مخالف در این کشور را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان پرچم انگلیس و آمریکا را به آتش کشیدند و حمایت این دو کشور از رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

در همین راستا نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و گلوله به تظاهرکنندگان حمله بردند که موجب زخمی شدن ده‌ها تن از آنها شد.

نیروهای امنیتی همچنین تعدادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.

تظاهرات مشابهی نیز در شهرک‌های «سار» و «کرزکان» برگزار شد و نیروهای رژیم آل خلیفه با تظاهرکنندگان در شهرک «الدیر» در استان «المحرق» درگیر شدند.

بحرین همچنین بعد از نماز جمعه در منطقه الدراز شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود که در آن شعارهایی در محکومیت بازداشت علی سلمان سر داده شد که نیروهای نظامی از زور برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

در جزیرة سترة، صدها تن خواهان آزادی علی سلمان و دیگر مقامات مخالف شدند که از مارس 2011 در بازداشت هستند.

همچنین تظاهرات دیگری در منطقه البلاد القدیم زادگاه علی سلمان برگزار شد که در آن صدها تن به بازداشت علی سلمان اعتراض کردند.

جمعیت الوفاق بحرین نیز عصر روز جمعه اعلام کرد که بحرین روز خونینی را پشت‌سر گذاشت.

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده است: نیروهای نظام به اعمال زور شدید علیه تظاهرکنندگان پرداختند و تلاش کردند تا با خودروها و تجهیزات نظامی خود آنها را زیر بگیرند. این نیروها همچنین گاز سمی خفه‌کننده به سمت تظاهرکنندگان پرتاب کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای نظامی به شکلی غافلگیرانه با استفاده از گلوله ساچمه‌ای به سمت تظاهرکنندگان حمله بردند و این نشان‌دهنده جنون نظام است.

انتهای پیام

کد N655793

وبگردی