آفتاب
پیش از آغاز نشست مسکو صورت گرفت؛

نشست مخالفان سوری در استانبول برای انتخاب رئیس جدید / "نصر حریری" گزینه احتمالی

نشست مخالفان سوری در استانبول برای انتخاب رئیس جدید / "نصر حریری" گزینه احتمالی

ائتلاف مخالفان سوریه نشست چند روزه خود را برای انتخاب رئیس جدید این ائتلاف در استانبول ترکیه آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، هجدهمین نشست هیات رئیسه ائتلاف مخالفان سوریه برای انتخاب رئیس جدید این ائتلاف که جانشین هادی بحره، رئیس کنونی شود در استانبول ترکیه آغاز شد و این نشست سه روزه خواهد بود.

همچنین قرار است حاضران در این نشست درخصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی سوریه و به ویژه طرح روسیه و طرح استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای حل بحران این کشور و نتایج سفرهای اخیر رهبران ائتلاف به قاهره و ریاض بحث و گفت‌وگو کنند.

در همین راستا هیثم مالح، رئیس کمیته حقوق ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که در نشست‌های استانبول در خصوص تحریم درخواست روسیه برای میزبانی مذاکرات میان مخالفان و نظام در مسکو در بیست و نهم ژانویه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: چگونه ممکن است به سمت طرف‌هایی برویم که از نظام سوریه حمایت و تمامی امکانات را برای نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه فراهم می‌کنند تا به اقدامات خود علیه مردمی بپردازند که صدها هزار تن از آن‌ها کشته و میلیون‌ها تن آواره شده‌اند.

وی با بیان اینکه مذاکرات مسکو هیچ فایده‌ای ندارد ابراز امیدواری کرد که در نشست‌های استانبول تصمیمی در خصوص تحریم این مذاکرات گرفته شود.

مالح خاطرنشان کرد: امکان ندارد که به نقش روسیه برای حل بحران سوریه امیدوار باشیم.

وی گفت: ما در نشست‌های استانبول در خصوص موضوعات مهمی از جمله نظام مالی، ایجاد اصلاحات در نظام اصلی و انتخاب وزرای جدید دولت موقت بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

منابعی در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند که از جمله کسانی که بیشترین شانس را برای تصدی پست ریاست ائتلاف دارد نصر حریری، دبیرکل کنونی ائتلاف مخالفان است و محمد قداح و یحیی مکتبی از دیگر اعضای ائتلاف برای تصدی این پست با وی رقابت می‌کنند.

به گزارش این منابع، تاکنون لیست رسمی نامزدهای ارائه نشده اما روند انتخابات احتمالا از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود.

همچنین علاوه بر انتخاب رئیس جدید هیات رئیسه متشکل از دبیرکل و معاونان رئیس و همچنین هیات سیاسی جدید نیز انتخاب می‌شوند و این نشست‌ها پشت درهای بسته خواهد بود.

مصطفی النواف، عضو ائتلاف مخالفان سوریه نیز تاکید کرد: در این نشست‌ها درخصوص دو پرونده سیاسی و مالی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N655694

وبگردی