آفتاب

برنامه ارتش آمریکا برای عراق، اقیانوسیه، اروپا و کره در 2015

برنامه ارتش آمریکا برای عراق، اقیانوسیه، اروپا و کره در 2015

نشریه آرمی تایمز متعلق به ارتش آمریکا در گزارشی به بررسی برنامه‌های ویژه ارتش آمریکا در سال 2015 برای افزایش تعداد سربازان خود در جهان به ویژه در منطقه اروپا،‌ عراق،‌ اقیانوسیه و کره پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه آرمی‌تایمز در این گزارش نوشت:

در سال جدید میلادی حدود 10 هزار و 800 سرباز آمریکایی که هزار نفر از تعدادی که نخستین بار برنامه‌ریزی شده، بیشتر است در افغانستان خواهند ماند.

همچنین تعداد سربازان آمریکایی بیشتری در عراق، اروپا و اقیانوسیه مستقر خواهند شد. در تاریخ یک ژانویه عملیات "آزادی پایدار" در افغانستان به عملیات"پشتیبانی قاطع" تغییر پیدا کرد و نیروهای امنیت ملی افغانستان مسئولیت کامل امنیت در این کشور را پذیرفتند.

افزایش موقتی تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان به منظور پوشش کمبود موقت نیرو در جریان خروج سربازان ائتلاف از افغانستان انجام می‌شود.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در سفر شش دسامبر خود به افغانستان گفت: پس از نخستین ماه‌های سال 2015 روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد و تا پایان سال 2015 تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان به پنج هزار و 500 سرباز خواهد رسید.

همچنین ارتش آمریکا به منظور اطمینان بخشی به شرکا و هم‌پیمانان خود در مواجهه با مداخله روسیه و بحران اوکراین تعداد سربازان بیشتری در سال 2015 در اروپا مستقر خواهد کرد.

ارتش آمریکا در سال 2015 صد سرباز لشکر چهارم پیاده نظام خود را به منظور حمایت از عملیات عزم آتلانتیک در اروپا مستقر خواهد کرد و این سربازان قرار است به نیروهای زمینی آمریکا که در این عملیات شرکت می‌کنند، در امور فرماندهی و کنترل کمک کنند. همچنین این سربازان قرار است در کنار نیروهای کشورهای هم پیمان ناتو در منطقه به تقویت روابط و ظرفیت مشارکت و عملیات بپردازند.

در سال جدید میلادی سربازان تیپ دوم سواره نظام مستقر در آلمان نیز در عملیات عزم آتلانتیک در کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان شرکت خواهند کرد.

نیروی زمینی آمریکا همچنین قصد دارد دست کم صد خودروی رزمی دیگر تا پایان سال 2015 به اروپا بفرستد. در سال 2015 همچنین مساله تشکیل نیروی واکنش سریع در اروپا مطرح است. رهبران ناتو در نشست ماه سپتامبر خود در منطقه ولز تصمیم گرفتند تا این نیروی واکنش سریع متشکل از چهار تا پنج هزار سرباز را تشکیل دهند و این نیرو قرار است که بتواند در عرض دویا سه روز به بحران در شرق اروپا پاسخ دهد.

این نیرو قرار است در سال 2015 ظرفیت عملیاتی اولیه را پیدا کند و اگرچه هنوز ترکیب آن مشخص نیست اما رهبران نیروی زمینی آمریکا می‌گویند که انتظار دارند آمریکا در تشکیل این نیرو مشارکت کند.

عراق

مبارزه با گروه داعش به معنی افزایش تعداد سربازان آمریکایی در عراق در سال 2015 است. در ماه‌های آینده عملیات آمریکا در عراق به نام عملیات "عزم ذاتی" گسترش پیدا کرده و تعداد سربازان آمریکایی در عراق دو برابر شده و از هزار و 600 سرباز به حدود 3 هزار و 100 سرباز خواهد رسید.

در ماه نوامبر باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دستور داد تعداد هزار و 500 سرباز آمریکایی دیگر به عراق فرستاده شوند تا به آموزش، کمک و مشاوره دهی به نیروهای امنیتی عراق بپردازند. حدود هزار نفر از این سربازان چتربازان تیپ هشتاد و دوم هوابرد خواهند بود. این سربازان در اواخر ماه ژانویه به مدت 9 ماه در عراق مستقر خواهند شد. به دنبال آنها نیز 300 سرباز دیگر از واحدهای مختلف مستقر خواهند شد.

انتظار می‌رود اواخر ماه دسامبر 250 چترباز آمریکایی دیگر از تیپ‌های مختلف به منظور یک ماموریت 9 ماهه در عراق مستقر شوند. استقرار این سربازان در چارچوب افزایش تعداد سربازان آمریکایی انجام نمی‌شود. آن‌ها قرار است به مقر لشگر اول پیاده نظام که در 31 اکتبر فرماندهی را متقبل شد، بپیوندند. این سربازان تحت فرماندهی ژنرال جیمز تری، فرمانده عملیات عزم ذاتی فعالیت خواهند کرد.

اقیانوسیه

نیروی زمینی آمریکا در سال 2015 در قالب عملیات "مسیر اقیانوسیه" تعداد سربازان بیشتری را در منطقه اقیانوسیه به مدت سه یا چهار ماه به منظور شرکت در رزمایش‌ها و ماموریت‌های تمرینی با نظامیان هم پیمان مستقر خواهند کرد. قرار است ارتش آمریکا در سال 2015 دو عملیات تحت عنوان "مسیر اقیانوسیه" در منطقه اقیانوسیه اجرا کند.

سربازان آمریکایی به منظور شرکت در نخستین عملیات عازم تایلند، کره جنوبی و فیلیپین شده و برای دومین عملیات نیز عازم استرالیا، اندونزی و مالزی خواهند شد. این عملیات‌ها در راستای طرح آمریکا برای تغییر موازنه نیروهای خود به نفع منطقه آسیا- اقیانوسیه انجام می‌شود.

کره

نیروی زمینی آمریکا قصد دارد در سال 2015 یکی از تیپ‌های خود در کره جنوبی را غیرفعال کند. براساس برنامه ارتش آمریکا قرار است یک تیم رزمی چرخشی جایگزین این تیپ شده و در ماه ژوئن چهار هزار و 600 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر خواهند شد.

ژنرال ری اودیرنو، رییس ستاد نیروی زمینی آمریکا اظهار داشت که در کره جنوبی سربازان نیروی زمینی آمریکا صورت چرخشی مستقر خواهند بود.

نیروی زمینی آمریکا 19 هزار سرباز مستقر در کره جنوبی دارد.

انتهای پیام

کد N655484

وبگردی