آفتاب
نماینده انگلستان در رشته قرائت:

نقد و بررسی عملکرد متسابقین اقدامی ارزشمند در مسابقات قرآن دانشجویان است

نقد و بررسی عملکرد متسابقین اقدامی ارزشمند در مسابقات قرآن دانشجویان است

نماینده انگلستان در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، برگزاری جلسه نقد و بررسی عملکرد و ادای متسابقین با حضور داوران پس از رقابت حافظان و قاریان را اقدامی ارزشمند در این مسابقات دانست.

نماینده انگلستان در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، برگزاری جلسه نقد و بررسی عملکرد و ادای متسابقین با حضور داوران پس از رقابت حافظان و قاریان را اقدامی ارزشمند در این مسابقات دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجلال معصومی شرکت‌کننده رشته قرائت از کشور انگلستان در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در گفت‌وگویی با بیان این مطلب گفت: این مسئله که هر یک از شرکت‌کنندگان پس از حضور در رقابت با اساتید و داوران به گفت‌وگو می‌نشینند و نقد و نظر آن‌ها را نسبت به کار خود می‌شنوند، کمک بزرگی به پرورش و تعلیم استعدادهای جوان قرآنی می‌کند.

وی افزود: شرکت گسترده دانشجویان مسلمان از کشورهای مختلف در این مسابقات در نوع خود بسیار عالی است، زیرا هر شرکت‌کننده سفیری از کشور خود است که دستاوردهای این مسابقات را به کشورش و محافل دانشگاهی آن کشور منتقل می‌کند و باعث رشد و شکوفایی فرهنگ قرآنی در آن کشور می‌شود.

نماینده انگلستان در رشته قرائت قرآن، تقویت فرهنگ قرآنی در محافل دانشگاهی را دستاورد ارزشمند مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان دانست.

وی که فعالیت‌های قرآنی خود را از 15 سالگی آغاز کرده است، سطح مسابقات را بسیار خوب توصیف و اضافه کرد: شرکت در این مسابقات باعث وحدت و همگرایی فعالین قرآنی جوان و خصوصا دانشجویان مسلمان می‌شود.

نماینده انگلستان در رشته قرائت قرآن، حضور۶۶ شرکت‌کننده دانشجوی مسلمان از ۴۷ کشور در ‌پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان را نشانگر حضور حقیقت و باطن قرآن در علوم مختلف دانشگاهی دانست.

سید جلال معصومی که دانشجوی دوره دکتری مطالعات اسلامی در کالج اسلامی لندن است، ادامه داد: دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات از رشته‌های مختلف علوم هستند و این نشان‌دهنده حضور روح و حقیقت قرآن و علوم قرآنی در سایر رشته‌های علمی است.

وی به سخنان رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاحیه مسابقات اشاره کرد و گفت: آنچه رئیس جمهور ایران در این مراسم بیان کردند برای من بسیار شنیدنی و ارزشمند بود. همچنین تبریک رئیس جمهور به مناسبت سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح(ع) بسیار حائز اهمیت بود که نشان از برادری و برابری مسلمانان دارد.

این قاری ساکن انگلستان در پاسخ به پرسشی درباره پدیده اسلام‌هراسی در اروپا ضمن اشاره به ضرورت حفظ وحدت و احترام سایر ادیان و مذاهب بیان کرد: وظیفه ما مسلمانان که در غرب زندگی می‌کنیم این است که پیام حقیقی قرآن و اهل بیت (ع) را به همه مردم دنیا برسانیم ولی متأسفانه بی‌توجهی برخی از افراد ناآگاه به حقایق اسلام و اصول آن باعث برانگیخته‌شدن دشمنی بین مذاهب شده است که نمود بارز آن ظهور داعش است که تفاوتی با القاعده و طالبان ندارد و نقشه‌ای دیگر برای ضربه زدن به اسلام و گسترش آن است.

وی در پایان گفت: وظیفه همه فعالین قرآنی و اسلامی این است که کیفیت آموزش در مراکز اسلامی و رساندن معنای درست اصول اسلامی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

کد N655359

وبگردی