آفتاب
نماینده نیجریه در رشته قرائت:

حضور گسترده متسابقین اهل سنت در مسابقات قرآن دانشجویان شگفت‌آور بود

حضور گسترده متسابقین اهل سنت در مسابقات قرآن دانشجویان شگفت‌آور بود

نماینده نیجریه در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: حضور گسترده متسابقین اهل سنت از کشورهای مختلف در این رقابت‌های قرآنی برایم شگفت‌آور بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم اسماعیل ابراهیم در گفت‌وگویی با بیان این مطلب گفت: قبل از این که برای مشارکت در این مسابقات به ایران سفر کنم، تصور می‌کردم که بیشتر شرکت‌کنندگان در این رقابت‌های قرآنی، دانشجویان شیعی هستند و در ایران اهمیت زیادی به حضور قاریان و حافظان اهل سنت در مسابقات قرآنی داده نمی‌شود، اما حضور گسترده متسابقین اهل سنت از کشورهای مختلف جهان برایم شگفت‌آور بود.

وی افزود: همچنین، تصورم قبل از سفر به ایران این بود که در جمهوری اسلامی ایران به سایر مذاهب اسلامی و پیروان این مذاهب اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما اکنون دیدگاه من به طورکامل عوض شده و آزادی اندیشه و اعتقادات دینی در ایران را احساس می‌کنم.

این قاری نیجریه‌ای، سطح قاریان حاضر در مسابقات را خوب توصیف کرد و گفت: مهارت و توانمندی قاریان شرکت‌کننده در این دوره مسابقات دلالت بر سطح بسیار بالای مسابقات دارد.

وی در ادامه سازماندهی و برگزاری این مسابقات و برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان دولتی را بیانگر توجه و اهتمام ویژه کشور ایران به قرآن و معارف قرآنی دانست و از سطح بالای قاری ایرانی در این رقابت‌ها تمجید کرد.

ابراهیم اسماعیل ابراهیم در خصوص برگزاری این مسابقات در بخش بانوان گفت: از آنجا که مادر نخستین مدرسه و مکتب تربیت و تحصیل انسان به شمار می‌رود، بنابراین اهتمام وی به معارف قرآنی امری ضروری و بلکه واجب بوده و برگزاری این مسابقات در بخش بانوان باعث استحکام و نهادینه‌شدن فرهنگ قرآنی در میان نسل آینده مسلمانان می‌شود.

انتهای پیام

کد N655344

وبگردی