آفتاب
حافظ سوری:

کیفیت بالای مسابقات دانشجویان مسلمان انگیزه متسابقین را مضاعف کرده است

کیفیت بالای مسابقات دانشجویان مسلمان انگیزه متسابقین را مضاعف کرده است

نماینده سوریه در رشته حفظ کل قرآن کریم از سطح بالای مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان ابراز خرسندی کرد و گفت: کیفیت بالای مسابقات انگیزه متسابقین برای ادای خوب را مضاعف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جمیل المحروس در گفت‌وگویی با بیان این مطلب گفت: در این دوره از مسابقات فضای مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجربیات قرآنی میان متسابقین فراهم است.

وی افزود: این مسابقات، وحدت و همبستگی میان قشر جوان دانشجویان و حس نوع دوستی، صلح و دوستی میان آنان از هر نژاد و مذهبی را تقویت می‌کند و آنان را به تدبر بیشتر در آموزه‌های قرآن تشویق می‌کند.

محمد جمیل المحروس که دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه دمشق است، در ادامه گفت: برای نخستین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت می‌کنم.

وی سطح متسابقین در بخش حفظ کل قرآن کریم پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت بالای مسابقات و دعوت از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این مسابقات بیانگر انگیزه بالای برگزارکنندگان این مسابقات است.

این حافظ سوری از اهتمام و توجه ویژه کشور ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و حضور رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولتی ایران در آیین افتتاحیه این مسابقات تمجید کرد و گفت: سازماندهی و نحوه برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان در ایران می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها در زمینه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی قرآنی باشد.

محمد جمیل المحروس در پایان پیشنهاد کرد که این مسابقات در بخش بانوان نیز برگزار شود و رشته تخصصی تفسیر قرآن نیز به این رقابت‌های قرآنی افزوده شود.

انتهای پیام

کد N655296

وبگردی