آفتاب

پاپ فرانسیس: امیدواریم دیگر هرگز جنگی در جهان رخ ندهد

پاپ فرانسیس: امیدواریم دیگر هرگز جنگی در جهان رخ ندهد

رهبر کاتولیک جهان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی از همه کشورها، مذاهب و فرهنگهای جهان خواست تا متحد شده و با شکلهای مدرن برده‌کشی و قاچاق انسان مقابله کنند. وی گفت: امید است که هرگز دیگر جنگی در نگیرد و همیشه مردم به صلح و برادری پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی با تاکید بر این که هر انسانی به صورت خدادادی، حق آزاد بودن دارد گفت: میلیونها نفر از انسانها امروزه از از حق آزاد بودن محروم شده و مجبور به زندگی در شریطی مشابه برده داری هستند.

پاپ در این سخنرانی که در میدان سنت پیتر شهر واتیکان ایراد کرد، گفت: خداوند همه ما را آزاد آفریده و همه ما دختران و پسران والدین‌مان هستیم و هر یک باید براساس مسئولیت خود با شکلهای مدرن برده کشی مبارزه کنیم. بیایید همه ما از هر فرهنگ و مذهب و مردمی به یکدیگر بپیوندیم.

این سخنرانی پاپ همچنین به مناسبت روز جهانی صلح در اول ژانویه که از سوی کلیسای کاتولیک رومی گرامی داشته می شود، برگزار شد. عنوان سخنرانی امسال پاپ این بود: " انسانها دیگر برده نیستند؛ تنها خواهر و برادر یکدیگر هستند."

پاپ فرانسیس در ادامه سخنرانی اش خاطرنشان ساخت: میلیونها نفر از مردم جهان اعم از زن، مرد و کودک از همه سنین، امروز از حق آزادی محروم بوده و مجبور به زندگی در شرایط مشابه بردگی هستند.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان خاطر نشان ساخت که برای همه کسانی که قربانی قاچاق اعضای بدن،‌ بهره کشی به عنوان سرباز، گدایی،‌ فعالیتهای غیرقانونی نظیر تولید و عرضه مواد مخدر یا فرزندخواندگی تغییر شکل یافته در خارج از کشورشان شده اند دعا می کند.

پاپ فرانسیس، در سخنرانی خود در ظهر نخستین روز سال نوی میلادی خطاب به ده ها هزار مسیحی در شهر واتیکان گفت: صلح همواره امکان پذیر است اما ما باید به دنبال آن باشیم و دعا پایه و اساس صلح است.

انتهای پیام

کد N655120

وبگردی