آفتاب

تاجگردون: توجه به گلزارهای شهداء بیش‌تر شود

تاجگردون: توجه به گلزارهای شهداء بیش‌تر شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وجود موزه دفاع مقدس در هر شهر یک امر ضروری است.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ضروری است به گلزارهای شهدای موجود در شهرها توجه بیش‌تری شود که البته دولت در حد بضاعت این کار را می‌کند.

او اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را زنده نگه داریم و به بازماندگان آن‌ها توجه کنیم تا نسل‌های آینده ما نیز از وجود ارزش‌های والای عزیزان بهره‌مند شوند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیراً کار تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را در مجلس داشتیم که طی آن تمام موارد مورد نیاز برای جانبازان،‌ ایثارگران و خانواده‌های آنان مدنظر قرار گرفته است.

تاجگردون عنوان کرد: برخی از مقررات دائمی برای تامین مسکن و سایر نیازهای این افراد تنظیم شد که امیدواریم مورد قبول شورای محترم نگهبان واقع شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیج توانسته است فضای عمومی دفاع مقدس را به خوبی نگه دارد چرا که همین خاطره‌هاست که می‌تواند افراد مختلف با نگاه‌های سیاسی متفاوت را در برهه‌های حساس کنار هم نگاه دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای حفظ ارزش‌ها نباید وارد کشمکش‌های سیاسی شویم.

تاجگردون عنوان کرد: نباید برای تعیین بودجه نهادهای مرتبط با دفاع مقدس وارد کشمکش‌های سیاسی شویم و از طرف دیگر بین نهادهای دفاعی و نظامی برای تخصیص بودجه نباید تبعیضی قائل شد.

او اظهارکرد: مادران شهدا را بهترین نگه‌دارنده و منبع خاطره شهدا هستند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات مهم برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تقویت امکانات فیزیکی و لجستیکی است که متاسفانه بعد از جنگ منابع کشور اجازه توسعه و سرمایه‌گذاری در این زمینه را نداده است.

تاجگردون بیان کرد: موزه دفاع مقدس در هر شهر یک امر ضروری است.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) می‌تواند منابع مالی خود را به جای هزینه در بحث لوله‌کشی در شهرها و روستاها صرف حفظ گلزارهای شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت می‌تواند از منابع استانی خود مخارج لوله‌کشی آب و گاز را تامین کند بنابراین کمیسیون برنامه و بودجه تلاش‌های لازم را در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N654961

وبگردی