آفتاب
حیدر العبادی:

جنگ علیه تروریسم و فساد یکی است/ پاکسازی کامل عراق در سال 2015

جنگ علیه تروریسم و فساد یکی است/ پاکسازی کامل عراق در سال 2015

نخست وزیر عراق با اعلام اینکه جنگ علیه تروریسم و فساد یکی است تاکید کرد که این کشور در سال 2015 به طور کامل از تروریست ها پاکسازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی در گفتگویی اعلام کرد: دولت عراق با وجود آنکه درگیر مبارزه با گروه تروریستی داعش است اما از مفسدان و کسانی که در نهادهای دولتی در فعالیت های خود کوتاهی می کنند غافل نیست.

وی با بیان این مطلب افزود: جنگ علیه تروریسم و فساد یکی است و هدف هر دو تخریب عراق و از بین بردن وحدت در کشور است و ما عزم خود را برای مبارزه با این دو مقوله در راستای منافع ملت عراق جزم کرده ایم.

عبادی در ادامه با اعلام اینکه عراقی ها در سال 2014 سال سختی را گذراندند گفت: در سال 2015 قصد داریم عراق را از تروریست های داعش به طور کامل پاکسازی کنیم و زمینه بازگشت آوارگان عراقی به خانه و کاشانه شان را فراهم کنیم.

نخست وزیر عراق درباره روابط خارجی عراق نیز گفت: برقراری روابط حسنه و همکاری با تمامی کشورهای همسایه و در تمامی زمینه ها آغاز شده است. طی 3 ماه گذشته سفرهای مختلفی به کشورهای همسایه عراق داشتیم. در این میان نسبت به برقراری روابط حسنه با کشورهای عربی اهتمام می ورزیم و سفرهایمان را با این کشورها آغاز کردیم.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: در جریان این سفرها بر یکسان کردن تلاش ها و امکانات برای مقابله با خطر تروریسم و افراط گرایی تاکید شد و ما سعی کردیم شبکه روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی به کشورهای همسایه ایجاد کنیم به طوری که این امر در راستای منافع ملت هایمان و تقویت امنیت و ثبات در منطقه باشد.

کد N654919

وبگردی