آفتاب

فراخوان بزرگ در بحرین

فراخوان بزرگ در بحرین

تسنیم نوشت:

مخالفان بحرینی مردم را به شرکت در راهپیمایی امروز جمعه در منامه برای اعلام همبستگی با دبیرکل بازداشت شده جمعیت وفاق ملی اسلامی دعوت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العالم، گروه‌های مخالف بحرینی مردم این کشور را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جمعه در خیابان البدیع در غرب منامه پایتخت بحرین برای اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان دبیرکل بازداشت شده جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین دعوت کردند.
در بیانیه علمای بحرین درباره بازداشت شیخ علی سلمان آمده است: دبیر کل جمعیت وفاق یک شخصیت ملی مقاوم است که هیچ بحثی در علاقه او به وطن و تلاش مستمرش در زمینه حفظ عزت و آزادگی و برقراری امنیت و ثبات بحرین و حفظ حاکمیت و استقلال و شکوفایی کشور در راستای حاکمیت ارزش‌های عدالت و دموکراسی و قانون و حقوق بشر و احترام به خواسته مردم وجود ندارد و وی به اصل انسانی و سیاسی ثابت مبنی بر اینکه مردم منشأ تصمیم گیری‌ها و پایه و اساس مشروعیت هر نظام سیاسی در هر یک از کشورهای جهان هستند، معتقد است.
علمای بحرینی در بیانیه خود از شیخ علی سلمان به‌عنوان شخصیتی اسلامی و میانه‌رو و مؤمن به اصل وحدت اسلامی و ملی و ارزش‌های مساوات در حقوق شهروندی و آزادی و کرامت انسانی نام بردند و گفتند که وی با اشکال مختلف تبعیض و اهانت به هر یک از اقشار ملت و جامعه و هر انسانی مخالف است.
در بیانیه علمای بحرین از شیخ علی سلمان به‌عنوان سمبلی پیشرفته از مخالفان که به مشارکت واقعی در اداره امور کشور در چارچوب‌های متعارف جهانی و مبادله مسالمت آمیز قدرت و تکیه به راهکارهای مسالمت آمیز برای تحقق خواسته‌های مردم در تغییر و اصلاحات واقعی ایمان دارد، یاد شده است.
بر اساس این بیانیه، با وجود برخوردار بودن شیخ علی سلمان از چنین شخصیتی، اتهامات وارده به او از سوی مسئولان بحرین، ظالمانه و فریبکارانه و حتی مایه تمسخر است و در راستای مجازات وی به‌علت فعالیت سیاسی مستمر و دفاع جانانه‌اش از حقوق ملت بحرین و مطالبه این حقوق عادلانه است.
در بیانیه علمای بحرین آمده است که بازداشت شیخ سلمان به‌نوعی مجازات دسته‌جمعی مردمی است که انقلاب کرده و طالب آزادی و کرامت انسانی و عدالت و دموکراسی هستند و هدف از این اقدام، تلاش برای به زانو درآوردن مردم و خاموش کردن شعله انقلاب آنان است؛ اما ملت بحرین، آزاده و استوار است و به انقلاب خود ادامه می‌دهد و بازداشت شیخ سلمان نه تنها اراده آنان را تضعیف نمی‌کند، بلکه بر عزم و اراده و استواری مردم می‌افزاید.
در این بیانیه آمده است که علمای بحرینی بخشی از ملت بحرین هستند که به مسئولیت ملی و شرعی خود در حمایت از مردم و مبارزه در مسیر تحقق خواسته‌های عادلانه و حقوق مشروعشان عمل می‌کنند و هرگز از خواسته خود منصرف نخواهند شد.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.
نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.
در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.
رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.
با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

4949

کد N654784

وبگردی