آفتاب
در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان؛

همایش «وحدت اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌ها از دیدگاه قرآن» برگزار می شود

همایش «وحدت اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌ها از دیدگاه قرآن» برگزار می شود

همایش «وحدت اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌ها از دیدگاه قرآن» امشب، در حاشیه برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همایش «وحدت اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌ها از دیدگاه قرآن» امروز (جمعه) همزمان با دومین روز از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال انجام است، برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این همایش بین‌المللی از ساعت 18 تا 21 با حضور اساتید و صاحبنظران جهان اسلام در سالن سعدی برج میلاد برگزار خواهد شد.

در این همایش علمی، کریستین بنو، پژوهشگر حوزه قرآن، مولوی عبدالحلیم قاضی، مفتی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد علم‌الهدی با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های وحدت اسلامی» و محمدجواد مهدوی‌نژاد با موضوع «نمادهای قرآنی؛ رمز وحدت در معماری معاصر کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس» سخنرانی خواهد داشت.

در بخش دیگری از این همایش، داوود جمینی به ارائه مقاله خود با موضوع «شناسایی استراتژی و ارائه راهکارهای عملی تقویت وحدت اسلامی جهان اسلام با استفاده از مدل برنامه‌ریزی استراتژیک swot » می‌پردازد.

هادی داوودی زواره نیز مقاله خود با موضوع «واکاوی رویکرد معرفت‌شناختی جریان سلفی- تکفیری به ‌عنوان عامل عمده افتراق در وحدت امت اسلامی» را تشریح می‌کند.

همچنین محمدرضا مطر الشریفی در مورد «وحدة الأمة … خط المعرفة والتطبیق بین دلالات القرآن الکریم و حرکة المعصوم» به سخنرانی خواهد پرداخت و عبدالهاشم میرزااف مقاله «ابعاد و گستره وحدت اسلامی در قرآن کریم» را ارائه خواهد کرد.

در بخش دیگری از همایش نیز، محمدهادی فلاح‌زاده با ارائه مقاله «بررسی موانع تحقق و تحکیم وحدت امت اسلامی» بخش ارائه مقالات را به پایان می‌رساند.

پس از ارائه مقالات در این همایش، هیئت داوران شامل حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، محمدعلی لسانی فشارکی، جعفر نکونام و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا مودب و حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی آثار را نقد و بررسی می‌کنند.

یادآور می‌شود، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از 11 تا 14 دی‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد N654639

وبگردی