آفتاب

حملات دسامبر گذشته در افغانستان 160 کشته برجای گذاشت

حملات دسامبر گذشته در افغانستان 160 کشته برجای گذاشت

مقامات افغانستان اعلام کردند، در ماه دسامبر در جریان حملات تروریستی شبه‌نظامیان طالبان در سراسر این کشور، دست کم 160 نفر که اکثر آنها غیرنظامی بودند، کشته شده و 260 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، این آمار در حالی اعلام شد که نیروهای امنیتی افغانستان مسوولیت امنیت در این کشور را به عهده گرفتند.

براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت افغانستان، ماه گذشته میلادی بیش از 30 حمله از طریق بمب‌گذاری در این کشور انجام شد که شامل 10 حمله انتحاری بودند.

در جریان مرگبارترین این حملات، در اثر اصابت موشکی که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان شلیک شد و به خانه‌ای در منطقه سنگین در استان هلمند در 31 دسامبر اصابت کرد، بیش از 20 تن کشته و بالغ بر 45 تن زخمی شدند.

منابع غیررسمی اظهار داشتند این موشک از سوی ارتش افغانستان شلیک شده و پس از گم کردن هدفش به خانه غیرنظامیان اصابت کرده است.

در دو ماه گذشته نیروهای طالبان حملات خود در سراسر افغانستان را به دنبال تصدی مسوولیت امنیت توسط نیروهای امنیتی افغانستان تشدید کردند.

روز پنجشنبه گذشته نیروی امنیت ملی افغانستان مسوولیت امنیت کل این کشور را از سربازان ناتو پس از یک فرآیند انتقال مسوولیت چهارساله پذیرفت.

روز پنجشنبه همچنین نیروی ایساف وابسته به ناتو در افغانستان از نقش رزمی به نقش حمایتی تغییر ماموریت داد.

در ماه گذشته میلادی چهار حمله انتحاری و چند حمله دیگر در شهر کابل رخ داد که باعث کشته شدن 17 تن و زخمی شدن 54 تن دیگر شد.

در 11 دسامبر بمب‌گذاری انتحاری در یک سالن تئاتر در یک دبیرستان تحت مدیریت فرانسوی‌ها در مرکز کابل، یک آلمانی و خبرنگار همراه وی کشته شده و حدود 20 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N654603

وبگردی