آفتاب
جهانگیری در نشست شورای اداری استان خوزستان:

این دولت مصمم است هیچ دستوری از مقام معظم رهبری را زمین نگذارد

این دولت مصمم است هیچ دستوری از مقام معظم رهبری را زمین نگذارد

خوشبختانه دولت با تیم کارآمد و قوی هسته‌ای و با درنظرگرفتن خط قرمزهای مقام معظم رهبری توانسته جایگاه ایران را در منطقه تثبیت کند و ما امروز به راحتی می توانیم مواضع خود را در جهان بطور شفاف اعلام کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکیدبر اینکه دولت مصمم است هیچ دستوری از مقام معظم رهبری را زمین نگذاردگفت: از رهبر انقلاب به خاطر حمایت هایشان از دولت یازدهم تشکر می کنیم وخوشبختانه دولت در همین مدت کوتاه با لطف خدا و عنایت مقام معظم رهبری توانسته بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری با اشاره به توطئه های دشمنان و وضع تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران گفت: خوشبختانه دولت با تیم کارآمد و قوی هسته‌ای و با درنظرگرفتن خط قرمزهای مقام معظم رهبری توانسته جایگاه ایران را در منطقه تثبیت کند و ما امروز به راحتی می توانیم مواضع خود را در جهان بطور شفاف اعلام کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه تنها ایران می تواند داعش را به عقب براند اظهار داشت: امروز غربیها بخوبی می دانند که اگر ایران در مسئله مبارزه با داعش با آنان همکاری نکند قادر نخواهند بود که این گروهک تروریستی را شکست دهند.

جهانگیری با بیان اینکه در داخل کشور فضای بانشاط سیاسی در جریان است گفت: عزم دولت براین است که شرایط را برای فعالیت احزاب فراهم کند و یکی از مهمترین ابزارهای قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه انسجام داخلی است و نباید اجازه دهیم که این انسجام صدمه ببیند

وی با اشاره به اینکه دولت مصمم است بر اساس اصول مدیریت علمی با مسائل کشور برخورد کند گفت: هیچ کسی در داخل و خارج ایران تصور نمی کرد که ما در این مدت کوتاه تورم را به ۱۷ درصد کاهش دهیم.

جهانگیری توجه به بخش خصوصی را از اولویت های مهم دولت یازده دانست و تاکید کرد باید بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به صحنه بیایند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت گفت: در حال حاضر توطئه ای بسیار جدی علیه منافع ایران و برخی دیگر از کشورها تحت عنوان کاهش قیمت نفت در جریان است که البته دولت تدبیر وامید برای این معضل نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

وی با تاکید براینکه بودجه امسال کمترین وابستگی را به درآمدهای نفتی دارد گفت: باید هزینه های جاری دولت را در همه بخشها کاهش دهیم و در عین حال با افزایش بودجه عمرانی طرح های نیمه تمام را تکمیل نماییم.

جهانگیری با بیان اینکه مردم خوزستان نباید دغدغه آب داشته باشند گفت تکمیل پروژه غدیرو احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی از عمده برنامه های دولت برای توسعه این استان است.

وی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد اروند و تاکید براینکه عراق هدف مهم صادراتی کشور ما می‌باشد گفت: باید در مرزها موانع را برای صادرکنندگان برطرف کنیم و خوشبختانه مرز شلمچه و چزابه در این استان از پتانسیل های بسیار بالایی برای صادرات محصولات کشور مان به کشور عراق برخوردار است.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهوری وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به بررسی دستاوردها و برنامه های این سفر برای مردم استان خوزستان پرداختند.

همچنین آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان خوزستان با تاکید بر ظرفیت ها و استعدادهای بالای این استان از زحمات و خدمات دولت یازدهم برای به ثمر رساندن طرح های عمرانی و کشاورزی در این استان قدردانی و تشکر کرد.

کد N654379

وبگردی