آفتاب
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری

تبلیغ در فضای مجازی نباید مورد غفلت قرار گیرد

تبلیغ در فضای مجازی نباید مورد غفلت قرار گیرد

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، با بیان این‌که «تبلیغ مجازی و اینترنتی بسیار تأثیرگذار است و نباید از آن غافل شد» گفت: در میان روش‌های تبلیغی، تبلیغ چهره به چهره بیشترین اثربخشی را دارد و همواره باید در رأس اهداف و فعالیت‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام احمد مروی در چهارمین همایش سالانه مجمع عمومی و همایش بزرگ مبلغان جهادی در قم با اشاره به رسالت مهم مبلغان در ترویج معارف اسلامی و سیده اهل بیت(ع) گفت: وظیفه اصلی طلبه، تبلیغ دین و هدایت مردم است همان گونه که از گذشته علمای بسیاری به این امر اهتمام داشتند.

وی با بیان اهمیت تبلیغ چهره به چهره اظهار کرد: این نوع تبلیغ بسیار تاثیرگذار است و می‌توان در جهت هدایت مردم گام برداشت که در این زمینه مبلغان باید از تبلیغ چهره به چهره در روشنگری و تبیین معارف دینی استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مبلغان دین به فرصت‌های پیش رو در تبلیغ خاطرنشان کرد: برای گردآوری مردم در یک جا باید هزینه کرد اما ایام محرم، صفر و ماه رمضان بهترین فرصت است که میلیون‌ها مردم تشنه معارف گرد هم می‌آیند و اگر مبلغ فرصت‌ها را بشناسد می‌تواند از آن استفاده کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، گفت: متاسفانه ما با کمبود مبلغ در مناطق دور افتاده و روستاهای محروم مواجه هستیم که در این‌باره لازم است مبلغان با فداکاری و به دور از نگاه مادی به این مناطق بروند؛ چراکه مردم در این مناطق واقعا در فقر به سر می‌برند و گاهی ساده‌ترین مسائل شرعی را نمی‌دانند.

وی اظهار کرد: طلبه و مبلغ باید با اخلاص قدم در راه تبلیغ بگذارد تا اثرگذار باشد و خلاءها را در جامعه پر کند و همه مناطق را تحت پوشش قرار دهد ما سازمان‌های مردم‌نهاد زیادی داریم که می‌توان از این ظرفیت برای تبلیغ بهره گرفت.

وی تشکیل پرونده برای مبلغان در وزارت ارشاد را یک ضرورت مهم برای ساماندهی مبلغان خواند و گفت:برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از مبلغان در تبلیغ تحریفات و فرقه‌های انحرافی باید مبلغان ساماندهی شوند.

مروی تصریح کرد: در هر دستگاهی باید نظارت وجود داشته باشد و نظارت منافاتی با استقلال ندارد؛ زیرا با نظارت می‌توان جلوی آسیب‌ها و آفات را گرفت. اگر نظارت نباشد با آسیب مواجه می‌شویم.

وی گفت: طلبه و مبلغ با خودمحوری و خودخواهی سنخیتی ندارد و به همین دلیل باید در تعامل با اداره ارشاد و یا سازمان تبلیغات، برنامه‌های خود را هماهنگ کند تا دچار خودمحوری در کار نباشیم.

وی با اشاره به اهمیت اولویت‌ها در تبلیغ اظهار کرد: طلبه‌ها و مبلغان باید با اولویت‌شناسی در مسیر تبلیغ حرکت کنند تا مسائل مهم جامعه در اولویت تبلیغ و روشنگری قرار بگیرد به ویژه با خطر وهابیت باید اولویت‌ها را در راه مبارزه با خطرات تکفیر در نظر بگیریم.

مروی در پایان گفت: رقابت سازنده میان طلاب می‌تواند اثرگذار باشد به خصوص در تبلیغ گروهی باید رقابت سازنده را در نظر گرفت.

انتهای پیام

کد N654369

وبگردی